Datera SA wdrożyła w Konsorcjum FEN serwer telekomunikacyjny Datera Call-eX. Dzięki inwestycji, FEN usprawnił obsługę klientów i kontrahentów, a dodatkowo oszczędza na połączeniach telefonicznych, które są teraz realizowane w technologii VoIP.
Konsorcjum FEN jest jednym z największych w Polsce dystrybutorów rozwiązań sieciowych i peryferiów komputerowych, a także największym w Europie Centralnej i Wschodniej dystrybutorem sprzętu Linksys. Praca działu handlowego FEN i pracowników obsługi klienta, wykonujących swoje obowiązki przede wszystkim przy użyciu telefonu, wymagała zapewnienia im funkcjonalnego i niezawodnego systemu telekomunikacyjnego. Te wymagania zostały spełnione dzięki wdrożeniu serwera telekomunikacyjnego Datera Call-eX.
\”Konsultanci Konsorcjum FEN obsługują łącznie kilka tysięcy klientów, z którymi kontaktują się głównie przez telefon. By usprawnić pracę i jednocześnie zadbać o najwyższy poziom obsługi telefonicznej dzwoniących do nas klientów, zdecydowaliśmy się wdrożyć serwer Datera Call-eX wraz z kilkoma dodatkowymi modułami: Call Center, IVR, Call Recorder oraz Poczta głosowa. Chcieliśmy również obniżyć rachunki telefoniczne i dlatego wybraliśmy FreecoNet do obsługi połączeń wychodzących. Dzięki temu, rozmowy telefoniczne pomiędzy oddziałami oraz wewnątrz naszej firmy są zawsze darmowe, natomiast pozostałe – na poziomie kilku groszy. To pozwoliło wygenerować oszczędności na telekomunikacji do kilkudziesięciu procent miesięcznie\” – mówi Bartosz Boczkaja, Prezes Konsorcjum FEN.
Najbardziej przydatny w pracy konsultantów Konsorcjum FEN jest moduł Call Center, który znacznie usprawnił telefoniczną obsługę dzwoniących klientów. Pozwala on ustawić jedną z dostępnych opcji wyboru konsultanta: losowo wybrany, kolejny wolny czy też konsultant, który odebrał najmniej połączeń lub jest najdłużej bezczynny. Dodatkowo pracę Call Center wspiera moduł IVR, który umożliwia stworzenie systemu automatycznej, wielopoziomowej zapowiedzi głosowej wraz z przekierowaniem połączeń. Z kolei moduł Call Recorder pozwala rejestrować wszystkie rozmowy telefoniczne, a poczta głosowa wyposażona jest w przydatne funkcje archiwizacji i wysyłki zarejestrowanych wiadomości na skrzynki poczty elektronicznej.
Wszyscy pracownicy Konsorcjum FEN – łącznie ok. 40 telefonów – dzięki wykorzystaniu platformy FreecoNet rozmawiają za darmo ze sobą i z wszystkimi partnerami, którzy też korzystają z usług FreecoNet. Natomiast dzwoniąc na pozostałe numery krajowe i zagraniczne innych operatorów, płacą najniższe stawki – już od 5 groszy brutto za minutę połączenia, z sekundowym naliczaniem rozmów. Wdrożony w Konsorcjum serwer Datera Call-eX umożliwił też integrację posiadanych przez firmę zasobów telefonicznych i infrastruktury sieciowej w jeden spójny system telekomunikacyjny.
Oprócz wybranych przez Konsorcjum FEN dodatkowych funkcjonalności, serwer Datera Call-eX można wzbogacić o jeszcze więcej możliwości. Moduł interaktywnej zapowiedzi głosowej może uprzyjemniać oczekiwanie na połączenie z konsultantem odgrywaną muzyką lub przekazując ważne informacje o np. pozycji w kolejce oczekujących czy aktualnej ofercie handlowej. Serwer pozwala też na organizację połączeń konferencyjnych. Warto zaznaczyć, że zarządzanie systemem telekomunikacyjnym firmy, opartym na serwerze Call-eX i dodatkowych modułach, jest bardzo proste – nie wymaga specjalistycznej wiedzy i jest realizowane za pomocą przejrzystego interfejsu, dostępnego przez WWW.