Swistak.pl podjął współpracę z portalem Opineo.pl w zakresie prezentacji opinii o sklepach sprzedających za jego pośrednictwem. Dzięki temu internauci mają dostęp do bazy 320 tysięcy opinii na temat 9 tysięcy sklepów. Jest to pierwsza tego typu inicjatywa w Polsce mająca na celu ułatwienie podejmowania decyzji zakupowych uczestnikom aukcji Świstaka.
Handel elektroniczny w Polsce rozkwita. Szacuje się, że w 2009 roku jego wartość przekroczyła 13 miliardów złotych. Jednak zanim internauci dokonają zakupu online, chętnie sprawdzają opinie na temat produktu czy sklepu, w którym zamierzają go nabyć. Rekomendacje i oceny innych internautów są dla nas coraz bardziej cennym źródłem informacji.
Jak pokazują badania w Stanach Zjednoczonych prawie 90% internautów sprawdza opinie
o produkcie lub e-sklepie zanim dokona zakupu*. Podobnie jest w naszym kraju – wg badań**, aż 72% polskich użytkowników internetu przeszukuje serwisy typu social shopping w celu sprawdzenia opinii dotyczących sklepu i produktu. Liczba ta wciąż rośnie, czego dowodem są statystyki pochodzące z serwisu Opineo.pl. W ciągu roku serwis potroił liczbę miesięcznych unikalnych odwiedzin z 130 tysięcy do 320 tysięcy*** oraz zwiększył liczbę niezależnych opinii do ponad 340 tysięcy o ponad 9 tysiącach sklepów.
E-sklepom coraz bardziej zależy na dobrej opinii, reputacji oraz wizerunku, gdyż to w prosty sposób przekłada się na zwiększenie sprzedaży. – Dzięki naszej współpracy sklepy internetowe, które wystawiają produkty na naszym serwisie mogą dodatkowo potwierdzić swoją wiarygodność importując swoje opinie z Opineo.pl – mówi Piotr Szymczak Product Manager z Swistak.pl. Natomiast kupujący zyskują dodatkową funkcjonalność, która pomoże im w wyborze sklepu, w którym dokonają zakupu – dodaje Szymczak z Swistak.pl.
*BIGresearch, czerwiec 2009; **Gemius, styczeń 2009; ***Google Analytics, styczeń 2010