Aktualizacja przeznaczonej dla iPhone’a aplikacji serwisu eBay próbuje rozwiązać ważny problem: czy ciuch, który chcemy kupić będzie na nas pasował? Wykorzystuje do tego mechanizmy rozszerzonej rzeczywistości.
eBay opracował technologię, która pomóc ma klientom w podjęciu decyzji zakupowej. Posiadacze telefonów firmy Apple, którzy zainstalowali na nim aplikację serwisu mogą „przymierzać” interesujące ich ubrania przed ich kupnem. Aby ułatwić decyzję o zakupie wykorzystywane są możliwości rozszerzonej rzeczywistości (ang. augmented reality). Dostępne są dwie opcje: dla okularów przeciwsłonecznych („See It On”) oraz ciuchów („Outfit Builder”).
Dzięki pierwszej z nich właściciele {link_wew 6966}iPhone’a 4{/link_wew} mogą zrobić sobie zdjęcie, a następnie dopasować interesujące ich okulary do własnej twarzy. Po wyborze odpowiedniego modelu można wyszukać go w katalogu eBay’a.
Funkcja „Outfit Builder” przeznaczona jest natomiast do wspomagania zakupu ciuchów. Po znalezieniu interesujących modeli można umieścić je w wirtualnej, „osobistej szafie”. Dostępne w nich ubiory można mieszać ze sobą, dopasowując je i wybierając odpowiednie kombinacje. By „przymierzyć” można „włożyć” je na kontury postaci, własne zdjęcie z biblioteki aparatu lub podejrzeć na żywo dzięki kamerce telefonu.
To pierwszy raz kiedy eBay wykorzystuje rozszerzoną rzeczywistość. By ocenić jej przydatność i wygodę korzystania w aplikacji mobilnej trzeba poczekać do pierwszych recenzji jej działania. Nie zmienia to jednak faktu, że to ciekawy przykład wykorzystania mechanizmu augmented reality.
Jakiś czas temu podobne w założeniach rozwiązanie wprowadziła Zugara, amerykańska agencja marketingu interaktywnego. Jej aplikacja The Webcam Social Shopper, łączy funkcjonalność rzeczywistości rozszerzonej z technologią Motion Capture, pozwalając internautom doświadczyć nowej jakości zakupów online np. podczas wybierania nowej sukienki, czy butów.