Od pewnego czasu mam problemy z logowaniem do Neostrady oraz z jej rozłączaniem. Mam WinXP Pro SP2 oraz Neostradę 512. Po uruchomieniu Neostrady i kliknięciu IE muszę czekać od 5 do 20 minut, aby się uruchomił. Mam antywirusa avast!, ale wyłączenie jego aktualizacji oraz aktualizacji Windows nic nie pomogło. Po uruchomieniu Neostrady widać, że jakieś pliki są ściągane (nawet 2 MB), lecz nie wiadomo jakie. Później jest już OK. Jednak bywa, że po 2-3 godzinach internet się rozłącza. Aby ponownie podłączyć się do internetu, trzeba zresetować komputer. Proszę o pomoc.
PiotrPrawdopodobnie ma Pan w komputerze jakiś program szpiegowski lub innego szkodnika (ale raczej nie wirusa), który przejmuje operacje związane z łączeniem się z internetem i wykonuje sobie tylko wiadome czynności. Programy szpiegowskie zazwyczaj łączą się z serwerami swoich twórców/producentów w celu przekazywania różnych informacji o użytkowniku, oczywiście nie pytając go o zgodę.
Aby usunąć szkodnika, należy przeskanować komputer jednym z wielu programów antyszpiegowskich, np.:
– Ad-Aware SE Personal – http://www.lavasoftusa.com
– Spybot – Search & Destroy – http://www.safer-networking.org/pl/index.html
– SUPERAntiSpyware FREE Edition – http://www.superadblocker.com
I absolutnie nie wolno wyłączać programu antywirusowego (nigdy), jak również trzeba włączyć i pobrać wszystkie aktualizacje Windows, ponieważ niektóre z nich łatają dziury związane z bezpieczeństwem systemu. (JB)