Jestem studentem wydziału marketingu i zarządzania i poszukuję stron WWW, na których mógłbym znaleźć materiały na ten temat (będę w tym roku pisał pracę magisterską). Proszę, podajcie mi jakieś adresy.Listów tego rodzaju dostajemy dość dużo, przy czym są one w większości sformułowane w podobny, enigmatyczny sposób, zmienia się tylko dziedzina, którą jest zainteresowany nadawca oraz jego wykształcenie (oprócz studentów często są to uczniowie szkół średnich i gimnazjaliści). Niestety, ale muszę wszystkich rozczarować: redakcja MI nie prowadzi \”usług wyszukiwania informacji w Internecie\”, bo nie mamy na to ani czasu, ani ludzi, którzy mogliby się tym zająć bez szwanku dla normalnej pracy redakcyjnej. Poza tym listy takie są niczym innym, jak ukrytą prośbą w rodzaju: \”popracujcie za mnie i znajdźcie mi to, czego chcę\”. No, to chyba lekka przesada…
Wszystkim osobom, które w ten sposób chciałyby zawracać nam czy komukolwiek głowę radzimy, aby po prostu same skorzystały z wyszukiwarek internetowych, wpisując jako słowa kluczowe odpowiednie hasła. Jakie to mają być hasła? No cóż, najlepiej powinni to wiedzieć sami zainteresowani. Nie trzeba chyba dodawać, że w przypadku korzystania z wyszukiwarek zagranicznych należy podawać hasła po angielsku.
W każdym razie naprawdę nie jest to wielki wysiłek, do rozpoczęcia poszukiwań wystarczy znajomość dosłownie jednego adresu – http://www.google.pl. Tak, dokładnie tylko tego jednego!
Ta największa na świecie wyszukiwarka doprowadzi każdego do interesujących go informacji, jeśli nie bezpośrednio, to pośrednio, znajdując najpierw inne serwisy wyszukiwacze czy katalogowe dotyczące konkretnej dziedziny.
Jeśli nie wiadomo jak korzystać z wyszukiwarki, należy kliknąć na odnośnik w rodzaju \”Pomoc\”, \”Help\” czy podobny – wszystko będzie tam wyjaśnione. Każda wyszukiwarka w Internecie oferuje taką pomoc. Poza tym często piszemy o tym w MI (patrz np. w numerze 4/2004, \”Elementarz Internetu\”). (JB)