Młodsza generacja pracowników małych i średnich firm w większym stopniu polega na słowie pisanym i drukowanym podczas podejmowania decyzji niż ich starsi koledzy. Potwierdziły to badania opublikowane ostatnio przez HP.
84% pracowników tych firm w wieku 16-24 lata zawsze lub bardzo często korzysta z materiałów pisanych lub drukowanych, przygotowując się do podjęcia ważnych decyzji. Dla porównania, średnia dla wszystkich grup wiekowych wynosi 77%, zaś dla najstarszych respondentów w wieku 55-64 lata – tylko 59%.
Ankieta analizująca sposoby wykonywania pracy i podejmowania decyzji objęła małe i średnie firmy z Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Hiszpanii, Holandii, Włoch i Rosji.
Wykazała ona również, że pomimo przywiązania do dokumentów papierowych najmłodsza generacja ma najbardziej elastyczne podejście do procesów decyzyjnych.
47% ankietowanych z tej grupy wiekowej zawsze lub bardzo często przygotowuje się do podjęcia ważnych decyzji w drodze do lub z pracy (w porównaniu ze średnią dla wszystkich grup wynoszącą 36%), 38% przeznacza na to czas w weekendy (w porównaniu z ogólną średnią 28%), a 17% – podczas wakacji (w porównaniu z 12%).
Tatiana Fish, dyrektor ds. marketingu produktów LaserJet i rozwiązań dla przedsiębiorstw odpowiedzialna za sektor małych i średnich firm w dziale druku i przetwarzania obrazu HP (HP Imaging & Printing Group) na region EMEA, komentuje:
„Mimo rozpowszechnienia treści cyfrowych „klasyczne” narzędzia, takie jak teksty pisane lub drukowane, są równie ważne podczas planowania i podejmowania decyzji w małych i średnich firmach”.
„Z badań wynika, że pracownicy, którzy potrafią podejmować decyzje w sposób najbardziej elastyczny pod względem czasu i miejsca, najczęściej korzystają właśnie z papieru, długopisu i materiałów drukowanych. Tzw. «generacja Y» bardziej polega na klasycznych narzędziach niż inne grupy wiekowe.
Opracowując plany i podejmując decyzje poza biurem, osoby te częściej używają papieru niż laptopów lub urządzeń mobilnych” – stwierdza Fish.
Źródło: http://www.hp.com.