Kontrowersyjna gra Menelgame doczekała się kompletnie nowej wersji. Mimo ostrej krytyki w kraju i za granicą firma Farbflut odważyła się wprowadzić do gry jeszcze więcej satyry. „Jesteśmy ciekawi jak zareagują krytycy na nową grafikę i treści. Od graczy otrzymaliśmy bardzo pozytywny feedback”, opowiada jeden z twórców gry, Niels Wildung.
Porównując do starej wersji widać wyraźnie lepszą grafikę, kolory są jaśniejsze i jest wiele zabawnych obrazków. Zintegrowany z grą system pogodowy ma wpływ na zbieranie puszek. Przy słonecznej pogodzie wirtualni menele mogą zebrać aż 25 procent więcej puszek. Kiedy pada, atak na innego gracza wydłuża się o 15 minut. Nowa wersja 4.0 została wprowadzona również w innych krajach: na początku w Niemczech, później w Hiszpanii, Francji oraz Wielkiej Brytanii. Treść i grafika są dostosowane do tamtejszych realiów.
Jedyna rzecz, która pozostała bez zmian, to socjalne zaangażowanie firmy Farbflut Entertainment. Od samego początku projektu, to młode przedsiębiorstwo wspiera organizacje charytatywne pomagające bezdomnym. Przyczyniają się do tego gracze oraz niezależna fundacja online betterplace.org. „Próbujemy w ten sposób uwrażliwić młodych ludzi na problem bezdomności i biedy”, mówi Marius Follert, jeden z zarządzających.
Od kilku dni Menelgame dostępna jest również jako aplikacja na Facebooku pod globalną nazwą StreetRivals.