Connect with us

Cześć, czego szukasz?

Internet Maker

Klinika stron WWW – avalorefreefly.com

Serwis online Szkoły Avalore Freefly wymagał nowego spojrzenia, zaprosiliśmy więc Mike’a Londona, projektanta z agencji itineris, by pokazał nam swoją magię.

Na hasło \”freeflying\” rośnie adrenalina oraz podekscytowanie [Freeflying – spadochronowa konkurencja zespołowa wykonywana w czasie swobodnego spadania. Wikipedia – przyp. red.] Slogan reklamowy \”Odwrócimy Twój świat do góry nogami\” sprawia, że od serwisu WWW oczekujemy bardzo dużo. Jednak pomimo przyzwoitej treści serwis nie spełnia swojej obietnicy. Musi to robić, inaczej użytkownicy odejdą – termin freefly można znaleźć na pół miliona innych serwisów.

Avalore (http://avalorefreefly.com) przygotowuje ludzi do powietrznych lotów, tak więc jego klienci przywykli do odurzenia adrenaliną. Wyzwaniem jest w tym przypadku zachęcenie do marki Avalore, dzięki czemu będzie można efektywnie korzystać z tego kanału sprzedaży. Skupimy się na pięciu obszarach: tożsamości marki, doświadczeniu marki, nawigacji i użyteczności, a także społeczności skupionej wokół \”freefly\” oraz generowaniu dochodu.

Tożsamość marki

Podczas pierwszej analizy serwisu Avalore skupiliśmy się na tożsamości marki. Firmowe logo, typografia i wybrane kolory są zbyt stonowane dla odbiorców takiego serwisu. W zamieszczanych zdjęciach Avalore musi wyważyć profesjonalizm i zabawę (w końcu klienci zawierzają Avalore swoje życie), a wówczas odwiedzający wczują się w styl promowany przez serwis. Aby firma była traktowana poważnie, w widocznym miejscu na stronie głównej zamieściliśmy informację, że zatrudnia certyfikowanych przez BPA trenerów fleeflyingu.

Niestety w obecnym wizerunku marki brakuje energii, której oczekują potencjalni klienci Avalore. To jest punkt startowy przeobrażeń serwisu. Chcielibyśmy opracować wizerunek marki pełnej energii, takiej jak zespół tworzący Avalore.

Przed zmianą

  • Nawigacja. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że użytkownicy korzystający z nawigacji nie będą orientować się, w której części serwisu się znajdują lub pominą istotne informacje – system nawigacji jest niejasny i się duplikuje.
  • Marka. Firmowe logo, typografia i wybrane kolory są zbyt stonowane dla odbiorców takiego serwisu. W zamieszczanych zdjęciach Avalore musi wyważyć profesjonalizm i zabawę (w końcu klienci zawierzają Avalore swoje życie). W wizerunku marki brakuje energii, której oczekują potencjalni klienci Avalore.
  • Galeria. Zdjęcia freeflyingu, którymi dysponuje Avalore są świetne, jednak niełatwo je znaleźć. Trzeba na nie polować w galerii zdjęć. Powinny zostać wyeksponowane na stronie głównej, by mogły już na wstępie zainteresować użytkowników.

Doświadczenie marki

Bazując na tym, serwis wymaga zbudowania doświadczenia marki, która pozwoli poczuć radość czekającą na osoby pasjonujące się fleeflyingiem. Założyliśmy, że layout serwisu będzie nieformalny, o luźnej strukturze, jednak interesujący wizualnie.

Niektóre ze zdjęć freeflyingu, którymi dysponuje Avalore, są świetne, jednak trzeba na nie polować w galerii zdjęć. Mieliśmy zamiar użyć tych sugestywnych zdjęć w połączeniu z bogatą treścią w celu poruszenia wyobraźni odwiedzających serwis. W serwisie w celu zrównoważenia nowego, żywego oblicza Avalore oraz robiących wrażenie zdjęć wprowadziliśmy odrobinę ostre, bardziej szorstkie tło. Stronę domową utworzymy za pomocą flasha i DHTML-a, natomiast reszta stron będzie tworzona dynamicznie w środowisku .NET na odpowiedniej platformie.

Użyteczność i nawigacja

Trzeba poruszyć kilka kwestii dotyczących użyteczności i nawigacji serwisu. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że użytkownicy korzystający z obecnej nawigacji nie będą orientować się, w której części serwisu się znajdują lub pominą istotne informacje. Może to ich zniechęcić, przez co opuszczą serwis.

W związku z tym postanowiliśmy gruntownie zrekonstruować architekturę informacyjną serwisu. Wyszliśmy naprzeciw potrzebom użytkowników poprzez zastosowanie uproszczeń, wszędzie tam, gdzie to jest możliwe, oraz wprowadzenie wyrazistej struktury głównego menu.

Po wypełnieniu formularza możemy zasubskrybować newsletter – w efekcie lądujemy na nieoznaczonej stronie. Mało tego, formularz, który nie działa poprawnie, pozbawiony jest funkcji sprawdzania. Może stwarzać problemy, jeśli użytkownik wypełni go jedynie częściowo lub zrobi błędy. Konieczne jest dodanie strony z podziękowaniami za subskrypcję newslettera, z automatycznie wysyłanym e-mailem do użytkownika, potwierdzającym wprowadzenie informacji oraz wzmianką o przechowywaniu ich w bazie danych.

Społeczność freefly

Klienci Avalore niewątpliwie doświadczają stanów ekstremalnych i zechcą się podzielić swoimi wrażeniami. Wszak można skorzystać z UGC (User Generated Content) z wykorzystaniem filmów, blogów, for, zdjęć oraz kontaktów peer-to-peer. Avolore powinno promować tego rodzaju rozwiązania na swojej stronie. Pomogą one zbudować bliższe relacje, zatrzymać freeflyerów na dłużej na stronie, podkręcić ich emocje związane z lataniem oraz, w przerwach między skokami, zachęcić do powrotu na stronę, aby podtrzymać ekscytację.

Z czasem dzięki takim zabiegom zbudujemy wartościową bazę danych aktywnych freeflyerów, z której Avalore będzie mogła korzystać. Zestawy danych pogrupowane według krajów, aktywności i doświadczenia mogą posłużyć do utrzymywania klientów oraz cross-sellingu poprzez marketing e-mailowy, newsletter sprzężony z UCG i inne specjalne oferty.

Po zmianie

  • Dochód. Serwis ma możliwości przyciągnięcia większej liczby klientów i może trafiać do niego więcej zapytań, pod warunkiem wprowadzenia bardziej czytelnej zachęty do działania. Wprowadzenie podarunkowych certyfikatów także powinno wpłynąć na poprawę wyników ekonomicznych. Natomiast bierny dochód można uzyskać po rozpoczęciu sprzedaży uprzęży i innych akcesoriów za pośrednictwem dostawców. Na stronie nie podano terminów kursów lub informacji o ich dostępności. Nawet jeśli tego nie robimy, pomagajmy użytkownikom w dokonaniu sensownych wyborów stosując prosty
  • Marka. Aby zaangażować użytkowników, konieczna jest o wiele bardziej wyrazista marka, która pokazywałaby dynamikę freeflyingu Avalore, pracujących tu ludzi, a także bazę klientów. W początkowych szkicach skupialiśmy się na typografii, próbując stworzyć coś, co będzie się wyróżniać. Następnie zajęliśmy się opracowywaniem kształtów w czerni i bieli oraz przekształcaniem \”U\” w znak graficzny, który symbolizuje freeflyera w ruchu. Zainspirowały nas kolory stosowane w skokach spadochronowych, zaadaptowaliśmy je do środowiska online i zestawiliśmy wszystkie elementy razem.
  • Nawigacja. Uproszczona, bardziej przekonująca struktura nawigacji była niezbędna po to, by bezpośrednio skierować użytkowników do głównych działów serwisu, umożliwić im szybsze dotarcie do tego, czego szukają, bez konieczności mierzenia się z obecnymi brakami w użyteczności. Zalecamy podejście umożliwiające użytkownikom przejście wprost do detali oraz rezygnację z duplikacji nawigacji. W projekcie takim jak ten zanim przygotujemy strony, skorzystajmy z sortowania kart, co stabilizuje strukturę i utworzy szkielet, będący podstawą dla wszystkich większych działów serwisu.

  • Społeczność. Myślenie w stylu Web 2.0 otwiera możliwości budowania społeczności, która może być inspiracją do budowania strategii szybkiego wzrostu. Radzimy zainwestować w promocje i budowanie społeczności Avalore, która dzieli się wiedzą, poradami, doświadczeniem i która jest wspierana za pomocą wideo, blogów i for. To mogłoby wysunąć Avalore na czoło ruchu freeflying oraz pozwoliłoby na zachowanie obecnych relacji i utworzenie nowych.
  • Wideo. Obrazy mogą przemawiać tysiącami słów. To stwierdzenie nie może być bardziej prawdziwe, niż w przypadku sportu freeflying. To mogłyby być nawet krótkie filmy dla nowicjuszy i zaawansowanych użytkowników, które pomogłyby poczuć smak freeflyingu. Rozsądne użycie wideo mogłoby także pomóc w przekazaniu kluczowych informacji o jakości usług Avalore za pomocą wyrazistych zdjęć, szczerych wypowiedzi klientów i profesjonalnego tonu głosu.

Generowanie dochodu

Warto skorzystać z możliwości zwiększenia dochodu. Oczywiste \”Kup teraz\” umieszczone w kluczowych obszarach strony poprawi stosunek osób tylko przeglądających stronę, które żądają informacji (później staną się kupującymi), do osób dokonujących zakupów. Proponujemy skorzystać z globalnego odnośnika \”Katalog potrzeb\”, przekierowującego użytkowników do formularza, który po wypełnieniu trafi do zespołu Avalore.

Ponadto oprócz umieszczenia odnośników do dostawców na stronie sporo jeszcze pozostało do zrobienia w kwestii generowania tzw. dochodu biernego.

Jeśli marka Avalore i skupiona wokół niej społeczność ma się rozwijać, przyszły postęp może być związany np. z promocyjnym lub szytym na miarę rozwiązaniem e-komercyjnym, dystrybuowane przez wspierających partnerów, wraz z towarzyszącymi mu recenzjami produktów.

Może cię też zainteresować

Publikacje

Zaprojektowanie i wykonanie nowej strony z pozoru nie jest sprawą prostą, a opanowanie wiedzy potrzebnej do jej stworzenia może być bardzo czasochłonne. Co jednak powiedzielibyście, gdyby była możliwość zbudowania firmowego portalu...

Internet Maker

Wyobraź sobie dramat kryminalny z lat trzydziestych ubiegłego wieku. Po masowym upadku banków, młody detektyw dostaje sprawę swojego życia. Akceptuje to wyzwanie i po wielu miesiącach ciężkiej pracy pociąga...

Internet Maker

Artykuł ten przedstawi użyteczne a zarazem darmowe narzędzie przydatne w pracy każdej osobie zajmującej się Webdesignem. Stworzone przez Leę Verou, które powinno pomóc uwolnić się od męczących prefiksów...

Internet Maker

W Internecie nie wystarczy już mieć tylko strony internetowej, aby konkurować o znaczącą pozycję na rynku. Coraz ważniejsze staje się optymalizacja działań marketingowych, aby poprzez tańsze i bardziej efektywne zdobywanie...