Szanowni Państwo,
poszukuję programu, który umożliwia sprawdzenie transferu łącza kablowego (sygnał pochodzi z kablu telewizji osiedlowej). Mam usługę z transferem 64 kbps. Pliki ściągam ze średnią szybkością 1-2 kbps, radio sieciowe 24 kbps z USA – w miarę dobrze działa, choć są momenty, że przerywa. Strony ładują się też wolno, ale zależy to również od pory dnia. Byłbym wdzięczny za wskazanie mi programu, który potrafi to wszystko, albo ważniejsze parametry zbadać.
WojtekAby sprawdzić w danej chwili przepustowość łącza, wystarczy połączyć się z jednym z wielu przeznaczonych do tego serwisów internetowych. Są to np.:
http://bandwidthplace.com/speedtest/
http://www.pcpitstop.com/internet/BwDownTest.asp
http://reviews.cnet.com/7004-7254_7-0.html
http://www.abeltronica.com/velocimetro/pt/?idioma=uk&newlang=uk
http://www.dslreports.com/stest/ (wymaga zainstalowanej Javy)
http://speedtest.fablis.com
http://www.adslguide.org.uk/tools/speedtest.asp (wymaga zainstalowanej Javy)
lub skorzystać z odpowiednich programów:
http://www.bandwidthmonitorpro.com – Bandwidth Monitor Pro
http://www.tomdownload.com/new_add/new20031213/bwmeter.htm – BWMeter
http://absolutefuturity.com/BBMonitor.htm – Bandwidth Test
http://www.pmasoft.net/englisch/tor/Test%20Bandwidth%20Speed.html – OnlineEye Pro
(ten ostatni, niestety komercyjny, umożliwia przeprowadzenie dogłębnych testów łącza i różnych jego parametrów)
Jednak w Pana przypadku prawdopodobnie wina leży po stronie usługodawcy (operatora Internetu), na co wskazują bardzo nieregularne szybkości transferów – raz 1-2 kb/s, innym razem 32 kb/s itp. Przyczyn może być kilka:
– w umowie z dostawcą Internetu nie ma gwarancji szerokości pasma, w związku z tym ma Pan dynamicznie przydzielane pasmo, którego przepustowość zależy od chwilowych warunków w sieci,
– dostawca Internetu jest nierzetelny i przyłączył zbyt wielu klientów do jednego łącza, co powoduje ciągłe kłopoty z transferem (to tylko przypuszczenie – nikogo nie oskarżam :-)),
– dostawca jest w porządku, łącze też, ale administrator sieci zapomniał coś skonfigurować i stąd kłopoty.
Być może Pańskie problemy wynikają też z przyczyn obiektywnych, np. sprzętowych (modemy po obu stronach łącza nie mogą się \”dogadać\”, choć to akurat mało prawdopodobne) lub programowych (np. źle ustawiony parametr MTU).
Tak czy inaczej warto skontaktować się z usługodawcą, przedstawić mu dokładnie cały problem, na pewno coś się zaradzi. (JB)