Konsumenci, którzy serfują po sieci w poszukiwaniu informacji i opinii na temat produktów i usług, są zdecydowanie lepiej poinformowani. Chętniej dzielą się zebranymi opiniami na temat poszukiwanych produktów oraz udzielają rekomendacji swoimi przyjaciołom, rodzinie czy znajomym.
Wyniki najnowszego badania firmy BIGresearch, przeprowadzonego na próbie ponad 15 tys. respondentów zamieszkujących Unię Europejską, nie pozostawiają złudzeń. Aż 47% konsumentów, którzy poprzedzają zakupy w tradycyjnych sklepach poszukiwaniem informacji w internecie, stosuje marketing szeptany, czyli tzw. pocztę pantoflową.
Według eksperta marketingu online Macieja Wyszyńskiego z polskiego oddziału zanox wyniki badania są jednoznaczne: \”Bez względu na to, czy jesteś producentem ubrań, doradcą podatkowym czy też hurtowo importujesz stal, powinieneś być obecny z informacją o swojej firmie, produktach lub usługach w internecie. Absencja może spowodować uruchomienie negatywnego marketingu wirusowego – rozprzestrzenianie się negatywnych informacji – którego konsekwencją może być spadek sprzedaży także w tradycyjnych kanałach\”.
Z przeprowadzonych badań BIGresearch wynika także, że klienci, którzy poszukują przed zakupem informacji online o produktach i usługach, są osobami lepiej wykształconymi i mającymi wyższe dochody niż średnia rynkowa, piastują funkcje kierownicze, a cena nie jest dla nich kluczowym czynnikiem zakupowym. Według analityków firmy badawczej blisko połowa badanych (49%) stosuje reklamę szeptaną w przypadku usług gastronomicznych, 42,6% w przypadku zakupów sprzętu RTV i AGD i 38% w przypadku kosmetyków.
\”Aby pozytywnie stymulować zarówno sprzedaż online, jak i tradycyjną, należy być obecnym z informacją o produktach, usługach i firmie nie tylko poprzez stronę internetową, ale także wykorzystując nowoczesne formy marketingu online, takie jak: pozycjonowanie w wyszukiwarkach, linki sponsorowane, blogi, fora, nowoczesne formy promocji powiązane z web 2.0 – komentuje Wyszyński z zanox. Takie podejście gwarantuje, że klienci poszukujący informacji będą mogli ją znaleźć. To z kolei zapewni firmom darmową dalszą promocję – w ramach tzw. poczty pantoflowej – informacja zostanie przekazana kolejnym potencjalnym klientom\” – dodaje Wyszyński.
Więcej informacji na stronie: http://www.zanox.pl