W czerwcu tego roku, ku zaskoczeniu właścicieli Pacnij.pl okazało się, że znany operator telefonii komórkowej Heyah dysponuje zastrzeżonym znakiem towarowym żółtej dłoni na czarnym tle. Jest to znak, z którego Sieć nigdy nie skorzystała, a jego historia wzięła się z początków istnienia marki na rynku.
Sieć Heyah nigdy nie skorzystała z tego logo, a jego historia wzięła się z początków istnienia marki na rynku, kiedy to konkurencyjna Idea postanowiła sprytnie wykorzystać motyw dłoni w swojej kampanii zastępując czerwony kolor Heyah – żółtym. Wtedy to Heyah zastrzegła także ten znak.
W rezultacie tej historii Pacnij.pl musiało ulec większemu od siebie potentatowi PTC ERA – Heyah zmieniając logo i płacąc tym samym za „grzechy” Idei.
„Jesteśmy młodzi na rynku, ale poprzez innowacyjny pomysł aukcji malejących bardzo szybko doganiamy naszą konkurencję – podbij.pl, fruli.pl. Wiele osób kojarzy nasz serwis z dłonią. Na akcje promocyjne przeznaczyliśmy spory budżet i zmiana logotypu w tej sytuacji to dla nas duże wyzwanie. Na tym etapie nie mogliśmy pozwolić sobie na procesowanie się z takim potentatem, jakim jest PTC. Rozumiejąc i akceptując prawa rynku, zostaje nam podziękować Firmie PTC Era za wyrozumiałość
i czas jaki otrzymaliśmy na przygotowanie nowego logotypu.” – mówi Michał Piasecki, Wiceprezes Zarządu Subito System Sp z o.o. operatora portalu Pacnij.pl.
Pacnij.pl ogłosiło w międzyczasie konkurs wśród grafików, w wyniku którego powstało nowe logo:
„Mamy nadzieję, że nowy logotyp przypadnie do gustu naszym użytkownikom i spełni swoje zadania równie dobrze, a może nawet lepiej, jak robiło to poprzednie logo” – dodaje Pan Michał Piasecki.