Groupon przygotowuje się do uruchomienia kolejnej znaczącej usługi. Po zakupach grupowych czas na nową aplikację mobilną, która ma zmienić to w jaki sposób użytkownicy spędzają wolny czas, co jedzą i gdzie robią zakupy.
Aplikacja nazywać będzie się Groupon Now. Ma wyróżniać się prostotą i elegancją oraz nieco odmiennym modelem biznesowym od tego, który funkcjonuje obecnie w Grouponie.
Uruchomiony na telefonie program wyświetli tylko dwa przyciski: „I’m hungry” („Jestem głodny”) oraz „I’m bored” („Jestem znudzony”, „Nudzi mi się”). Wybranie jednej z opcji udostępni listę ofert specjalnych dostępnych w pobliżu przebywania danego użytkownika.
Podobieństwem do obecnego funkcjonowania Groupona mają być oferty z dużymi rabatami. Nie będą jednak ograniczone czasowo. Przedsiębiorcy będą mogli zdecydować kiedy chcą udostępnić swoje promocje. Właściciel restauracji może na przykład nie oferować kuponów zniżkowych w weekendy, kiedy jego lokal ma bardzo dużo „zwykłych” gości.
Dla kupców jednodniowe oferty są jak wybielanie zębów. Groupon Now będzie przypominał regularne szczotkowanie. Można to robić codziennie by rozwijać swój biznes – powiedział Andrew Mason, twórca i szef Groupona w wywiadzie dla Bloomberg Businessweek.
Groupon Now może mieć olbrzymie znaczenie dla jednej z najszybciej rozwijających się firm na świecie. {link_wew 7582}Groupon{/link_wew}, który odrzucił ofertę przejęcia przez Google za ok. 5 mld dolarów, a ostatnio pojawił się na rynku chińskim pod nazwą GaoPeng.com, przygotowywać ma się do wejścia na giełdę. Wartość firmy sięgać może niebotycznych 25 mld dolarów.