Firma Google ogłosiła uruchomienie usługi One Pass, która ma stanowić platformę dystrybucyjną dla wydawców treści internetowych. Dzięki rozwiązaniu wydawcy mają otrzymać możliwość zarządzania relacjami ze swoimi klientami, a użytkownicy dostęp do treści z dowolnych urządzeń.
Eric Schmidt, szef Google, zapowiedział uruchomienie usługi One Pass, która ma pozwolić wydawcom sprzedawanie treści online. Użytkownicy będą mogli czytać zakupione treści na ekranach komputerów, telefonów i innych urządzeń mobilnych. Platforma wykorzystuje system płatności {link_wew 7510}Google Checkout{/link_wew}.
Wydawcy, którzy wybiorą One Pass będą mogli wybierać jakie treści chcą sprzedawać – czy będą to pojedyncze wydania czy subskrypcje, całe materiały czy ich części itd. Użytkownicy (np. dotychczasowi subskrybenci płatnych treści) będą mogli otrzymywać i wykorzystywać promocyjne kody.
Implementacja One Pass ma być darmowa. Google nie zdradza jeszcze natomiast jak dzielić się będzie zyskami z wydawcami. Rozmówca Huffington Post powiedział, że zatrzymają oni ok. 90 proc. zysków.
Partnerami Google przy One Pass są m.in. Axel Springer, Focus Online, NouvelObs czy Popular Science.