Firma badawcza Gemius, obecnie działająca na dwudziestu rynkach, wygrała przetarg na dostawę kompleksowych badań internetu na Ukrainie. Badanie gemiusAudience stanie się standardem pomiaru oglądalności witryn internetowych na rynku ukraińskim.
Na początku 2008 roku Ukrainian Association of Internet Advertisement (UAIA) ogłosiło przetarg na realizację całościowego badania oglądalności internetu. Do przetargu stanęły takie firmy, jak GfK, TNS, Nielsen//NetRatings, COMCON, Gemius SA oraz inne. Podczas konferencji 19 września 2008 roku UAIA oficjalnie przekazało decyzję, że Gemius SA przeprowadzi kompleksowe badania internetu, a Gfk będzie odpowiedzialny za dostarczanie danych społeczno-demograficznych ukraińskich użytkowników sieci.
\”Wprowadzenie najwyższej jakości rozwiązań pomiaru internetu zaproponowanych przez Gemius, to krok milowy w rozwoju rynku reklamy internetowej na Ukrainie. Dzięki badaniu gemiusAudience, które dostarcza informacji na temat liczby i profilu społeczno-demograficznego użytkowników oraz sposobu, w jaki korzystają z sieci, zostanie przedstawiony pełen obraz ukraińskich użytkowników internetu\” – powiedział Andriej Zablocky, dyrektor UAIA.
\”Rynek reklamy online na Ukrainie znajduje się we wczesnej fazie rozwoju i jego potencjał nie jest w pełni wykorzystywany przez reklamodawców\” – mówi Dmytro Lysiuk, dyrektor Gemius Ukrainie. \”W 2007 roku udziały reklamy internetowej w stosunku do ogólnych wydatków na reklamę stanowiły zaledwie 0,7 proc., a wartość ukraińskiego rynku reklamy online sięgnęła 12 milionów USD. Jednak do końca 2008 roku wydatki na reklamę w internecie wzrosną do 20 milionów USD. Wprowadzenie standardów w pomiarze mediów internetowych może przyczynić się do zwiększenia nakładów na reklamę online na Ukrainie.\”