Facebook testuje nowe sposoby zarabiania pieniędzy – reklamy wideo osadzone w grach dostępnych w serwisie. Co ciekawe, użytkownicy oglądający takie reklamy otrzymywać będą wynagrodzenie.
Sponsorowane wideo dostępne mają być początkowo w 350 grach i aplikacjach – w tym produkcjach CrowdStar, Digital Chocolate i Zynga. Facebook zawarł porozumienie z firmą Sharethrough, która specjalizuje się w reklamach wideo.
Aby zmniejszyć naturalny opór użytkowników przed oglądaniem tego typu reklam, Facebook postanowił płacić widzom. Osoby, które zdecydują się obejrzeć reklamy dostaną niewielką kwotę (ok. 10 centów) w wirtualnej walucie – Facebook Credits. Te z kolei można wymienić np. na zakupy dokonywane poprzez platformę Deals czy w grach i aplikacjach.
Facebook chce nie tylko zarobić reklamie, ale również budować świadomość kluczowego dla siebie produktu, jakimi są Credits. Firma robi to przez szereg inicjatyw, a same Kredyty staną się od lipca obowiązkową walutą we wszystkich grach dostępnych w Facebooku.