Leszek Olszański był przez kilka lat redaktorem internetowym krakowskiego wydania „Gazety Wyborczej”, a obecnie jest jednym z redaktorów portalu Gazeta.pl. W książce „Dziennikarstwo internetowe” przybliża reguły tworzenia serwisów informacyjnych w internecie.
Autorzy: Format: C5, Ocena: 5/6 |
Na wstępie omawia typy mediów dostępnych w globalnej sieci, po czym prezentuje podstawowe zasady redagowania artykułów internetowych. Godne odnotowania są m.in. uwagi na temat różnic i podobieństw między artykułem drukowanym a przeznaczonym do umieszczenia w sieci.
Autor dzieli się także spostrzeżeniami dotyczącymi kompozycji materiałów dziennikarskich oraz przybliża kwestie związane ze wzbogacaniem publikacji o elementy multimedialne. Sporo miejsca poświęca też źródłom informacji.
Kontynuując lekturę dowiadujemy się jak efektywnie wykorzystywać interaktywne elementy witryny, takie jak forum dyskusyjne, czat i ankieta w celu pozyskania informacji od internautów. Poznajemy również metody obrony przed patologiami charakterystycznymi dla forów internetowych.
Ostatni rozdział poświęcony jest projektowaniu i uruchamianiu prostego portalu. Czytelnicy znajdą w nim materiały traktujące o wyborze serwera WWW, rezerwacji domeny, promocji serwisu i aplikacjach ułatwiających proces tworzenia portalu.