News Corp. ma prowadzić rozmowy z Vevo, serwisem z klipami muzycznymi w sprawie ewentualnego przejęcia MySpace.
Na początku lutego firma News Corp. oficjalnie potwierdziła swoje plany sprzedaży serwisu MySpace. Podczas konferencji, na której ogłoszono wyniki finansowe korporacji, Chase Carey, dyrektor ds. operacyjnych powiedział, że „to właściwy czas” by MySpace znalazł nowego właściciela.
Zainteresowanie przejęciem MySpace wrazili właściciele Vevo, jednego z najpopularniejszych w USA i Kanadzie serwisów z teledyskami, który należy do Sony Music Entertainment, Universal Music Group oraz Abu Dhabi Media (swoje utwory na zasadach licencji udostępnia również EMI). Według doniesień może dojść do połączenia obu projektów w nową całość, w której pewną pulę udziałów posiadać będzie News Corp.
Toczące się rozmowy mają być na wczesnym etapie zaawansowania. Umowa wydaje się jednak prawdopodobna, tym bardziej że Sony oraz Universal są częścią usługi MySpace Music, która umożliwia odsłuchiwanie piosenek online.
MySpace przeżywa poważny kryzys, o którym pisaliśmy wielokrotnie. Nie pomogło odświeżenie serwisu; projekt nigdy nie odzyskał swojej pozycji dawnego lidera serwisów społecznościowych, a symbolem kryzysu stało się zwolnienie 47 proc. pracowników firmy w połowie stycznia.