Media społecznościowe zdominowały Internet i powoli przestają być platformą wyłącznie do prywatnych kontaktów. Pojawia się w nich coraz więcej firm, oferujących tam swoje usługi i produkty.
Tym obiecującym tropem idzie Vobis Digital, mający do tej pory na Facebooku typowy profil dla fanów firmy, których zebrało się w ciągu kilku miesięcy ponad 6.500. Największa polska sieć salonów ze sprzętem komputerowym i multimedialnym, już dawno doceniła potencjał tkwiący w globalnej sieci, czego owocem jest m.in. popularny sklep internetowy Vobis.pl.
Następnym etapem było wejście na Facebooka i utworzenie w nim przestrzeni dla fanów nowoczesnych technologii, gdzie publikowane są aktualne informacje o premierach sprzętu, gorące newsy, użyteczne informacje dla klientów oraz konkursy dla internautów. Dużym plusem tego rozwiązania jest daleko posunięta interaktywność, czyli możliwość dwustronnej komunikacji pomiędzy użytkownikami profilu Vobis.pl, a przedstawicielami firmy.
Teraz czas na kolejny krok, czyli umożliwienie fanom Vobisu zrobienie zakupów bezpośrednio na Facebooku, za pomocą specjalnej aplikacji, dającej dostęp do zasobów sklepu internetowego Vobis.pl. W tym momencie jest to ponad 4.000 produktów, podzielonych na 20 grup towarowych. Całość nie odbiega funkcjonalnością od pierwowzoru i będzie stale rozwijana pod względem atrakcyjności i wygody korzystania z nowego rozwiązania.
Projekt sklepu został stworzony i wdrożony przez firmę Inflavo, mającą duże doświadczenie w podobnych działaniach wykorzystujących różne media społecznościowe. Dzięki temu kreatywnemu partnerstwu wkrótce zostanie uruchomiona kolejna użyteczna usługa dla klientów Vobis.pl. Chodzi o umożliwienie im odbioru paczek z zamówionymi produktami w tzw. paczkomatach, co znacznie ułatwi i przyśpieszy proces wirtualnych zakupów.