Najpopularniejszy polski serwis noclegowy – eholiday.pl – obchodzi w tym roku 5 lat istnienia na rynku. Z tej okazji przygotowano dla odbiorców kilka ważnych zmian. Między innymi ulepszoną nawigację, wolne od opłat dodawanie obiektów oraz własną oraz bardzo rozbudowaną bazę miejsc noclegowych.
Po wielu miesiącach przygotowań, przy współpracy z Telefoniczną Agencją Informacyjną, powstała jedna z największych i najbardziej aktualnych baz miejsc noclegowych w polskim Internecie licząca obecnie ponad 16 tys. obiektów noclegowych każdej kategorii. W trakcie prac nad nią położono duży nacisk na opis obiektów (ceny, atrakcje, kontakty), rozbudowane galerie zdjęć, a także w wielu przypadkach możliwość rezerwacji miejsca noclegowego z poziomu strony www. – Każdego miesiąca pojawia się około 500 nowych obiektów. Pod koniec roku może ich być w naszej bazie około 20 tysięcy. – mówi Mariusz Wojciechowski z eholiday.pl. – Budowa własnej bazy była dla nas priorytetem od dłuższego czasu. Poświęciliśmy temu projektowi bardzo wiele czasu i uwagi. Można powiedzieć, że jest to jedna z najlepszych, jeśli nie najlepsza, baza obiektów noclegowych dostępna na polskim rynku. – dodaje.
Zmiany w serwisie eholiday.pl objęły także elementy graficzne oraz nawigację po jego newralgicznych częściach. Dzięki współpracy z agencją Janmedia Interactive, która przygotowała raport usability, udało się poprawić przejrzystość, dynamikę i użyteczność w strukturze serwisu. A to ma zapewnić jeszcze szybsze wyszukiwanie i docieranie do najważniejszych elementów portalu. – W ciągu pięciu lat istnienia serwisu jego zawartość rosła w zaskakujący sposób. Praktycznie co kilka miesięcy pojawiała się także nowa funkcjonalność. Nadszedł czas, aby przy pomocy profesjonalistów stworzyć z tego jeszcze efektywniejszy mechanizm. – przekonuje Mariusz Wojciechowski.
Rocznicowe zmiany w eholiday.pl to także niespodzianka dla właścicieli miejsc noclegowych. Serwis umożliwia im w pełni bezpłatne dodawanie swoich obiektów. Bez ograniczeń co do ilości dodawanych treści. Dzięki temu eholiday.pl ma stać się otwartą platformą wymiany informacji między internautami a wynajmującymi obiekty noclegowe. – Według raportu Google w 2006 roku nazw turystycznych miejscowości poszukiwało 29 proc. internautów, w 2008 roku było to już 42 procent. To pokrywa się ze wzrostem zainteresowania naszym serwisem i jego zawartością. – tłumaczy Mariusz Wojciechowski.
Stworzony w 2004 roku eholiday.pl należy do grupy czterech portali (efly.pl, urlopy24.pl, naweekend.pl), które oferują usługi w zakresie sprzedaży wycieczek i biletów lotniczych, wyszukiwania oraz rezerwacji noclegów online. W szczycie sezonu turystycznego serwis odwiedza ponad 1 mln unikalnych użytkowników miesięcznie, co czyni go liderem wśród polskich portali noclegowych.