Na przełomie marca i kwietnia 2008 TNS OBOP na zlecenie MMT Management przeprowadził niezależne badania dotyczące satysfakcji klientów korzystających z usług operatorów telekomunikacyjnych (telefonia komórkowa) oraz telefonów komórkowych.
Wyniki pokazują, że użytkownicy największych sieci komórkowych oceniają ich usługi powyżej średniej satysfakcji. Spośród producentów telefonów komórkowych niekwestionowanym liderem pozostaje Sony Ericsson, pełną satysfakcję z użytkowania daje też swoim klientom Nokia.
Operatorzy usług telekomunikacyjnych
Wyniki badań przeprowadzonych przez OBOP pokazały, że usługi 5 największych operatorów telefonii komórkowej oceniane są powyżej oczekiwań klienta. Cała piątka otrzymała po cztery gwiazdki, a co za tym idzie Wyróżnienie Gold Standard. Oznacza to wprawdzie nie pełną, ale i tak satysfakcję powyżej średniej. Pozostali operatorzy nie zdobyli próby reprezentatywnej, czyli wśród respondentów nie zebrano ilości wywiadów, wystarczających do przeprowadzenia analiz statystycznych. Na podstawie wyników procentowych najlepiej ocenianą siecią komórkową jest Simplus, minimalnie ustępują mu Heyah oraz Era.
Aparaty telefoniczne
Według badań OBOP w badaniu najlepiej wypadły aparaty Sony Ericsson. Zdaniem respondentów dają one klientowi pełną satysfakcję z ich użytkowania. Ustępuje im, choć nieznacznie Nokia, również z maksymalnym, 5 gwiazdkowym wynikiem. Pozostali 2 producenci telefonów Siemens i Samsung ocenieni zostali powyżej 3 gwiazdek, co oznacza satysfakcję powyżej oczekiwań klienta, a co za tym idzie Wyróżnienie Gold Standard. W przypadku pozostałych producentów, ich udział w rynku jest niewystarczający do przeprowadzenia analiz statystycznych.