Subaru właśnie wykonało pierwszy krok do bezemisyjnej motoryzacji. Japońska marka zaprezentowała nam swojego pierwszego SUV-a z napędem elektrycznym. Model Solterra może pochwalić się długim zasięgiem i eleganckim wnętrzem.
Elektryczny Subaru Solterra dostępny będzie w dwóch wersjach: z napędem na przednią oś i na cztery koła. Ten pierwszy połączony będzie z pojedynczym silnikiem synchronicznym o mocy 201 KM, zaś w drugim znajdziemy dwie jednostki, umiejscowione na obydwu osiach; łączna moc układu to 214 KM. Niezależnie od wersji, auto zostanie wyposażone w akumulator o pojemności 71.k kWh. Zgodnie z certyfikacją WLTC, samochód z napędem na przednią oś pokona na nim nawet 530 km, zaś model 4×4 – do 460 km. Pojazd będzie obsługiwał szybkie ładowanie do 150 kW; oznacza to, że do uzupełnienia baterii od 0 do 80% wystarczy około 30 minut.
Designersko, propozycja Subaru stawia na klasykę. Nadwozie zostało wyposażone w zamknięty, sześciokątny grill w kolorze lakieru. Z zewnątrz auto przypomina siostrzany model Toyota BZ4X, a na tym podobieństwa się nie kończą: obydwa pojazdy osadzone są na tej samej platformie podłogowej. Więcej różnic zauważymy wewnątrz, gdzie Solterra oferuje nam elegancki, futurystyczny kokpit z dużym ekranem systemu inforozrywki i pełnowymiarową kierownicą (w Toyocie zastosowana jest mała, płaska kierownica przypominająca te z Tesli). Samochód otrzyma panoramiczny, przeszklony dach, ale w opcji dostępny będzie także dach ze zintegrowanymi panelami fotowoltaicznymi).
Subaru Solterra w opisanej powyżej specyfikacji, przeznaczony jest na rynek japoński; wiadomo, że auto trafi także do Stanów Zjednoczonych i prawdopodobnie na inne rynki. Samochód pojawi się w salonach w przyszłym roku.