Rynek kryptowalut jest dla wielu osób czymś egzotycznym, ale bardzo pociągającym. Niestety, ze względu na swoją niewiedzę początkujący użytkownicy są narażeni na nieuczciwe praktyki niektórych podmiotów. Facebook postanowił zawalczyć z tym zjawiskiem i zakazał wszystkich reklam promujących kryptowaluty.
Głównym problemem adresowanym przez Facebooka są dość często spotykane zjawiska oparte na zasadzie schematu Ponziego (czyli podobne do piramidy finansowej, ale bardziej scentralizowane) oraz wszelkiego rodzaju akcje obiecujące szybkie wzbogacenie się np. poprzez wydobywanie kryptowalut w chmurze (cloud mining). Osoby, które skuszą się na szybką perspektywę zarobku, mogą ponieść znaczące straty finansowe, których rekompensacja będzie niemożliwa. Nie oznacza to, że wszystkie przedsięwzięcia z wykorzystaniem kryptowalut są nastawione na oszustwo, ale początkujący mogą mieć trudności z odróżnieniem prawdziwych okazji od tych fałszywych.
Facebook zakazuje wszystkich reklam zawierających odniesienia do kryptowalut i tokenów nie tylko na swoim portalu społecznościowym, ale również na Instagramie. Jednocześnie firma przyznaje, że zakres tych obostrzeń jest bardzo szeroki i może uderzać w uczciwych reklamodawców. Polityka Facebooka względem kryptowalut może ulec zmianie w przyszłości, kiedy algorytmy nauczą się wyłapywać wszystkie nieuczciwe reklamy i oddzielać je od tych dobrych.