Ewolucja wyglądu portali social media jest naturalną sprawą, podobnie jak rozszerzanie ich funkcjonalności. Wiele z nich spotyka się z początkowym sprzeciwem użytkowników, przyzwyczajonych do starego wyglądu. Jak zareagują oni na zmiany najważniejszego elementu Facebooka – głównego newsfeedu?
Estetyka Facebooka jest znana chyba każdemu z nas – ciemny błękit 3b5998 jest właściwie synonimem portalu społecznościowego. Za sprawą najnowszej aktualizacji mobilnej aplikacji sytuacja ta może ulec zmianie. Zamiast znanego i lubianego niebieskiego wyglądu z kwadratowymi zdjęciami profilowymi Facebook zaproponował nowocześniejszy design mobilnego newsfeedu.
Po aktualizacji Facebook będzie znacznie bardziej przypominał swój czatowy odpowiednik, Messengera. Wprowadzone zostaną zaokrąglone zdjęcia profilowe oraz dymki zawierające treść komentarzy. Dzięki temu newsfeed ma bardziej przypominać hybrydę nowoczesnego czytnika RSS i aplikacji do prowadzenia rozmów. Poprawiony ma zostać również podgląd zamieszczonych treści – dzięki możliwości podejrzenia linku przed jego kliknięciem łatwiej unikniemy artykułów typu clickbait. W nawigowaniu przez aplikację mają pomóc nam powiększone przyciski Lubię to!/Komentarze/Udostępnij – opcja ta szczególnie przyda się posiadaczom telefonów z małymi ekranami.