Wojna na rynku serwisów streamingowych trwa. Apple właśnie poinformowało o wynikach odsłuchań najnowszego albumu Dr. Dre Compton.
Według Apple album ten został odsłuchany przez użytkowników Apple Music 25 milionów razy w ciągu pierwszego tygodnia od premiery. Do tego gigant z Cupertino sprzedał w tym czasie około pół miliona „sztuk” krążka Dre poprzez iTunes. Niestety Apple nie określiło ile z tych 25 milionów odsłuchań dotyczyło całego albumu, a ile zaledwie jednego kawałka. Taki wynik to jednak nie tylko zasługa Dre. Compton jest mocno związany z premierą głośnego filmu o początkach sceny hip-hopowej w rodzinnym mieście Dre, Ice Cube’a czy Kendricka Lamara, zatytułowanym „Straight Outta Compton”, który bije obecnie rekordy oglądalności w kinach. Nie bez znaczenia jest również fakt, że to pierwszy oficjalny album „doktora” od 16 lat.
Z oczywistych przyczyn Compton jest albumem, który Apple posiada na wyłączność. Przykład ten jasno pokazuje jak istotni dla branży streamingowej są w tej chwili artyści ekskluzywnie udostępniający swoje dzieła. W katalogach, które nie różnią się praktycznie niczym, to właśnie topowi wykonawcy mogą przechylić szalę zwycięstwa.