Apple zaprezentowało właśnie najnowszy raport sprzedaży z okresu Q3 2014. Jak się okazuje, w kluczowych segmentach firma zanotowała spadek w porównaniu z poprzednim kwartałem.
Gigant technologiczny w ostatnim kwartale sprzedał 35,2 miliona iPhone’ów. Liczba ta robi wrażenie, jednak w porównaniu z wynikiem 43,7 miliona sztuk z poprzedniego kwartału, jest to znaczący spadek. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku iPadów. W Q3 Apple sprzedało 13,2 miliona sztuk tych urządzeń, co wypada kiepsko w porównaniu z liczbą 16,3 miliona w okresie Q2 2014.
O ile spadek sprzedaży iPhone’ów łatwo wytłumaczyć zbliżającą się wielkimi krokami premierą iPhone’a 6, o tyle w przypadku iPada jest to dużo bardziej niepokojące. Być może część konsumentów oszczędza pieniądze na większą wersję smartfona Apple. Na rynku jest także silna konkurencja w postaci chociażby Chromebooka, co również mogło wpłynąć na gorsze wyniki iPada.
W Q3 Apple sprzedało 4,4 miliona Maców (w Q2 była to liczba 4,1 miliona sztuk) oraz 2,9 miliona iPodów (wzrost w stosunku do Q2 o 0,2 miliona).