Olimpijczycy uczestniczący w rozpoczynających się już w tym tygodniu Igrzyskach Olimpijskich w Soczi są zobowiązani przez Samsunga do zakrycia logo Apple na swoich urządzeniach podczas Parady Narodów. Prośba podyktowana jest tym, że Samsung jest jednym z głównych sponsorów Igrzysk.
Samsung, sponsor Igrzysk, rozdaje sportowcom w specjalnych torbach telefony Galaxy Note 3. Jednak prezenty mają haczyk: zakaz korzystania z jakiejkolwiek innej marki urządzeń podczas ceremonii otwarcia imprezy sportowej.
Zdarza się, że uczestnicy Igrzysk lekceważą zakazy reklamowania produktów nie będących sponsorami. Dla sportowców jest to bowiem często główne źródło dochodu.
Wszyscy akredytowani zawodnicy, trenerzy, szkoleniowcy i urzędnicy są zobowiązani do przestrzegania artykułu 40. Karty Olimpijskiej. Według niego, zabrania się „wykorzystania swojej osoby, nazwiska, wizerunku lub występu sportowego w celach reklamowych”. Za złamanie tego przepisu uczestnik może być ukarany usunięciem akredytacji i grzywną. W grę wchodzi nawet całkowita dyskwalifikacja. Według MKOl, ochrona sponsorów ma ogromne znaczenie, ponieważ bez nich nie byłoby Igrzysk.
Nie wiemy jednak, czy Artykuł 40. zostanie użyty jako powód do zakazu logo konkurencji. Ani Międzynarodowy Komitet Olimpijski, ani Samsung, nie skomentowali oficjalnie tego stwierdzenia.