Pinterest jest dość nowym portalem społecznościowym, którego głównym zadaniem jest dzielenie się zdjęciami, filmami oraz linkami. Najbardziej intrygujące jest w nim to, że pozwala użytkownikom na tworzenie i zarządzanie tak zwanymi ?pinboardami?, czyli zbiorami obrazów i filmów wideo bazujących na wybranej tematyce.
To prawie jak tablica korkowa, tylko że wykonana w sposób wirtualny. Zamiast wycinania artykułów z gazet i przypinania ich na tablicy, można taką tablicę bez używania nożyczek i szpilek zrobić na serwisie Pinterest, a także dzielić się efektami pracy z przyjaciółmi.
Dlaczego warto interesować się Pinterestem
Choć nie jest jeszcze tak popularny jak Facebook, Pinterest szybko zyskuje uwagę Internautów. Według comScore, Pinterest osiągnęło 11,7 milionów unikalnych odwiedzających miesięcznie w USA w styczniu 2012. Trudno w to uwierzyć, patrząc na wyniki z 8 miesięcy wstecz, kiedy to portal odnotował tylko 418,000 unikalnych odwiedzających miesięcznie. Biorąc pod uwagę fakt, że Pinterest nadal tylko zaprasza użytkowników pod swoje skrzydła, wiele mówi to o jego potencjale.
Sukces Pinteresta można przypisać połączeniu pięknych wizualnie treści i mocy słowa marketingu szeptanego. Wielu postrzega go jako wygodny i zorganizowany sposób na reklamowanie swoich produktów i szukania fajnych rzeczy oraz inspirujących pomysłów, którymi następnie można dzielić się z innymi i czekać na reakcję łańcuchową. Nie trzeba chyba mówić, że Pinterest również uzależnia?
Prognozy wróżą dla Pinterestu optymistyczną przyszłość. Niektóre z nich mówią o 40% udziale w dziedzinie social media dotyczącej zakupów, tuż za Facebookiem i to już w niedalekiej przyszłości. Chociaż to jedynie prognozy, nie każdy portal pochwalić się może takimi optymistycznymi numerkami.
Jak utworzyć niesamowite zdjęcia na serwis Pinterest
Gdy twoje konto Pinterest jest już zatwierdzone, a ty jesteś gotowy do tworzenia i przypinania zdjęć, zastanawiasz się prawdopodobnie, jak tworzyć zdjęcia, które będą wyróżniać się spośród dodawanych codziennie obrazów.
Oto kilka wskazówek, które pomogą twoim zdjęciom zyskać na uwadze oraz przyciągnąć innych użytkowników portalu do śledzenia twoich dalszych poczynań.
Wskazówka # 1: Piękne obrazy
Pinterest to przede wszystkim piękne obrazy i filmy. Im ciekawsze, lepiej wykonane, tym większe są szanse że otrzymasz upragnioną uwagę użytkowników. Dzięki stale rozwijającej się technologii w zakresie fotografii, wykonywanie dobrych zdjęć nie jest już zarezerwowane wyłącznie dla profesjonalistów. Każdy zainteresowany może ?uzbroić się? w odpowiednie narzędzia i nabyć trochę praktyki.
Wskazówka # 2: Jasne komunikaty
Przesyłanie kolorowych obrazków nie wystarczy. Warto jest dodać do nich pewne treści. Jednak bez przesady ? najlepiej jest dawać krótkie, ale chwytliwe teksty, może nawet dowcipne, ale jednocześnie łatwe do odczytania. Wystarczy użyć prostego narzędzia do edycji zdjęć, to naprawdę czyni różnicę. Po pierwsze, tekst zwraca uwagę, po drugie, służy jako podsumowanie tego, o co publikującemu chodzi.
Najlepiej pokaże to przykład po prawej stronie. Zdjęcie wygląda dobrze, a użytkownik ptrząc się na cały efekt jest w stanie od razu dowiedzieć się, co autor postu ma na myśli. Teraz wyobraź sobie, ze obraz zostaje pozbawiony tych siedmiu słów. Zostaje nam samo zdjęcie, no właśnie SAMO zdjęcie, takie jak tysiące innych na portalu. Ile osób teraz się nim zainteresuje? Pomyśl o wszystkich początkujących ogrodnikach, którzy zapomnieli o takim szczególe.
Wskazówka # 3: Rozmiar i wyraźność obrazów
Wymiary wrzucanych na Pinterest obrazów powinny być nie mniejsze niż 80 x 80 pikseli. Można przypinać zdjęcia w wysokiej rozdzielczości, jednakże i tak zostaną one odpowiednio przeskalowane. Wartym uwagi jest fakt, ze maksymalna szerokość wyświetlanego obrazu to 554 pikseli. Nie ma ograniczeń co do długości obrazu chociaż tak na zdrowy rozsądek, komu chce się oglądać tasiemce? Im dłuższy obrazek, tym bardziej, niestety, może zniechęcić odbiorców.
Wskazówka #4: Odpowiedni format
Trzeba mieć świadomość, że tylko zdjęcia i filmy (z YouTube) są w chwili obecnej obsługiwane przez portal. Zanim dodasz przycisk ?Pin It? do swojego bloga, upewnij się, że ??zdjęcia, które tam posiadasz są we właściwym formacie i rozmiarze (patrz wskazówkę wyżej). Jeśli tego nie zrobisz, może się okazać, że widzowie twojej witryny poszukują zdjęć do przypięcia i nie znajdą nic, co serwis jest w stanie obsłużyć.
Wskazówka # 5: Badania
Warto odwiedzić inne tablice na Pintereście o podobnej tematyce i zobaczyć, jakie elementy są popularne. Poszukaj tam inspiracji i pomysłów do tworzenia lepszych zdjęć i plików wideo. Obserwuj, co lubią użytkownicy i co ich kręci. Nie każdy ma taki sam tok myślenia jak ty i trzeba by było stworzyć coś, co odwołuje się do mas. Dlatego takie ?badania? są ważne.
Ta strona z wirtualnym kolażem linków do dzielenia się z innymi przeżywa obecnie istny rozkwit. Wielu Internautów wykorzystuje potencjał Pinterest do pozyskiwania klienteli i obrotu swoimi produktami. Jest to prawdopodobnie jedna z doskonałych platform do budowania interesów, zwłaszcza dla małych i średnich przedsiębiorstw, które zwykle nie mają ogromnego budżetu, jak większe organizacje. Aby jednak właściwie rozpocząć, w celu stworzenia świadomości i wzbudzenia zainteresowania, dobrze jest stworzyć przyciągające uwagę obrazy i filmy. Mam nadzieję, że powyższe wskazówki pomogą ci w tym.