Connect with us

Cześć, czego szukasz?

Moto

TEST: Peugeot 3008

Kompaktowy Crossover od Peugeota doczekał się faceliftingu – sprawdźmy, czy wpłynął on także na przyjemność z jazdy.

Rynek SUV-ów i crossoverów rozrasta się z roku na rok, a zapotrzebowanie kierowców na oryginalne, funkcjonalne samochody o podwyższonym zawieszeniu wydaje się być nieskończone. Aby wyróżnić się wśród konkurencji, w 2016 roku Peugeot postawił wszystko na jedną, designerską kartę, którą właśnie postanowił odświeżyć. Modele 3008 i 5008 prezentowały się oryginalnie jeszcze przed tegorocznym liftingiem, sprawdźmy zatem, co nowego może zaproponować nam obecnie mniejszy crossover francuskiej marki.

Poliftingowy 3008 to jedno z najładniejszych aut swojego segmentu. Jego solidna, elegancka sylwetka wyostrzyła się i nabrała dojrzałości. Najwięcej zmian dostrzeżemy z przodu, tym razem ozdobionym LED-owymi „kłami”, czyli wąskimi, pionowymi światłami do jazdy dziennej. Linia grilla stała się wyraźniej zarysowana, a reflektory otrzymały utylitarny, geometryczny kształt. Dla porównania, z tyłu Peugeot wprowadził stosunkowo niewiele zmian – światła wciąż umieszczone są na czarnym, przecinającym bagażnik pasie, a dolny zderzak pozostał masywny i szeroki. Dzięki tym zabiegom 3008 wcale nie wygląda jak samochód, który jest obecny na rynku już od ponad 5 lat. 

Nieco inaczej sytuacja prezentuje się wewnątrz, gdzie nowości było stosunkowo niewiele. Projektanci Peugeota zdecydowali się zachować dawny projekt deski rozdzielczej i tunelu centralnego, jedynie uzupełniając je o dwa nowe wyświetlacze – 12,3-calowe zegary cyfrowe oraz 10-calowy, dotykowy ekran systemu inforozrywki. Interfejs tego ostatniego sprawia wrażenie przeładowanego ikonkami, animacjami i ozdobnikami graficznymi; całe szczęście, że jego obsługę ułatwiają fizyczne przyciski, zlokalizowane pod wyświetlaczem. 

Testowana, średnia wersja wyposażenia Allure Pack dodaje do tego ambientowe oświetlenie, dwustrefową klimatyzację z nawiewami i kilka udogodnień dla pasażerów siedzących w drugim rzędzie. Całość nie wygląda źle, w szczególności, że spora przestrzeń w aucie testowym została wykończona tkaniną i skórą. 

Pod względem ergonomii 3008 wypada naprawdę dobrze. Niewielka kierownica wygodnie układa się w dłoniach kierowcy podczas jazdy, a szerokie fotele zapewniają stabilne podparcie pleców. Z tyłu znajdziemy dużą przestrzeń na kolana, stopy i głowę, wystarczającą nawet dla dorosłych pasażerów, chociaż przyczepić się można do konstrukcji samego siedziska – jest ono dość krótkie, co utrudnia wygodne usadzenie się w długiej trasie. W bagażniku do dyspozycji otrzymamy natomiast rozsądne, regularne 520 l przy rozłożonych oparciach kanapy i 1482 l, gdy je złożymy (da się to zrobić z poziomu kufra). Na plus trzeba zaliczyć także fakt, że próg załadunkowy jest niemal niedostrzegalny. 

Poliftingowy Peugeot 3008 trafił do salonów w wersji z hybrydą, silnikiem benzynowym i Dieslem. Pod maską auta testowego pracował ten ostatni, 1,5 litrowy napęd BlueHDI sprzężony z automatyczną skrzynią biegów o ośmiu przełożeniach. Wystarczy jeden rzut oka na osiągi, by przekonać się, że nie mamy do czynienia z samochodem sportowym, ale 3008 wcale nie sprawia wrażenia „ślimaka” – w ruchu drogowym auto sprawnie reaguje na wciśnięcie gazu, rozpędza się pewnie i statecznie, nie spóźnia z wrzucaniem kolejnej przekładni. Peugeot został przy tym bardzo dobrze wyciszony, dzięki czemu jazdy nie uprzykrzały nam odgłosy pracującego Diesla. Auto stabilnie trzyma się drogi i niewiele pali – nawet w mieście nie udało nam się przekroczyć 7,5 l/100 km – co czyni z niego idealną propozycję dla rodziny. 

Ceny 3008 z silnikiem BlueHDI rozpoczynają się od 128 500 PLN; za wersję z automatem zapłacimy minimum 140 400 złotych. Jeśli poruszamy się głównie po mieście, lepszą alternatywą może okazać się dostępna w gamie hybryda plug-in, droższa, ale lepiej przystosowana do specyfiki „betonowej dżungli”. Osoby często wybierające się z rodziną w trasę będą natomiast zachwycone Peugeotem z silnikiem Diesla – to oszczędne, wygodne i bardzo eleganckie auto.

Specyfikacja

  • CENA 166 100 PLN
  • PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA 189 km/h
  • 0-100 KM/H 11,5 sekundy
  • SILNIK 1.5 BlueHDI
  • MOC 130 KM
  • MOMENT OBROTOWY 300 Nm
  • ŚREDNIE ZUŻYCIE PALIWA (WG PRODUCENTA) 5,1 l/100 km

Werdykt
86

NASZYM ZDANIEM...

Peugeot 3008 ma w sobie to coś, co wyróżnia go na tle setek innych rodzinnych crossoverów dostępnych na rynku.

Plusy

Ekstrawagancka, przykuwająca wzrok stylistyka. Funkcjonalne wnętrze. Bardzo dobre wyposażenie wyższych wersji…

Minusy

…acz ta najniższa jest naprawdę uboga. Krótkie siedziska z tyłu mogą być niewygodne.

Od dziewięciu lat redaktor naczelny Magazynu T3. Ekspert w dziedzinie nowych technologii. Częsty gość programów radiowych i telewizyjnych. Prowadzący konferencji technologicznych. Autor wydawnictw książkowych o grach oraz organizator koncertów. Pasjonat muzyki, kina i literatury.

Może cię też zainteresować

Moto

Work hard, ride hard – czy za kierownicą tego pikapa spełni się nasz amerykański sen?

Testy

Flagowe słuchawki z serii QuietPoint kontra zgiełk wielkiego miasta – kto zwycięży?

Testy

Odświeżony, wzmocniony i doszlifowany – oto KATCH w nowym wcieleniu!

Testy

Dźwiękowa bestia ze wsparciem dla Dolby Atmos, która porwie nas w świat kinowych uniesień.