Connect with us

Cześć, czego dzisiaj szukasz?

Moto

TEST: Peugeot 2008 Active+

Wsiadamy za kierownicę jednej z najtańszych odmian tego małego crossovera.

Kierowcy często mają sprzeczne wymagania. Najlepiej, żeby auto było kompaktowe, ale pojemne, zwinne, ale mało spalające, nowoczesne, ale o ponadczasowym designie. Druga generacja Peugeota 2008 stanowi próbę odpowiedzenia na wszystkie te potrzeby jednocześnie – z jakim skutkiem? 

Ostatnimi laty francuski crossover zyskał iście terenowy design, z masywnymi zderzakami, dużymi nadkolami i pionowymi reflektorami do jazdy dziennej. To efektowny samochód, wyróżniający się na tle konkurentów. Wnętrze jest przytulne, wielkością nie odbiegające od standardów segmentu B. Jeśli z przodu usiądą dwie wysokie osoby, na kanapie nie znajdzie się zbyt dużo miejsca dla dorosłych pasażerów (problem stanowi głównie przestrzeń na kolana), acz dzieciaki nie powinny narzekać. 

Poza tym w Peugeocie siedzi się jednak bardzo wygodnie – fotele są miękkie i dobrze wyprofilowane, analogowe zegary czytelne, a ekran systemu multimedialnego wyposażony w duże, łatwe do wyboru ikony. Bagażnik ma natomiast naprawdę niezłą pojemność 405 l, niski próg załadunkowy i regularne kształty. 

Testowana wersja Active+ jest stosunkowo uboga pod względem wyposażenia: z co ciekawszych dodatków w podstawie otrzymujemy manualną klimatyzację, kierownicę pokrytą skórą oraz system infotainment z Bluetoothem. Pochwalić za to należy duży wybór niedrogich pakietów dodatkowych, za pomocą których nawet niski wariant może przemienić się w całkiem doposażone autko. 

W tej generacji Peugeot 2008 oferowany jest z różnymi napędami, w tym silnikiem elektrycznym. My testowaliśmy samochód wyposażony w 1,2-litrową, trzycylindrową jednostkę PureTech o mocy 130 KM i sześciostopniowy manual. Spokojnie wystarczy to do „rozbujania” niewielkiej bryły crossovera; auto chętnie przyspiesza, elastycznie zwalnia i niezwykle mało spala. W trasie zużycie paliwa nie przekroczyło 6 l/100 km, a w mieście wyniosło ono niewiele więcej. Owszem, silnik na wyższych obrotach lubi sobie warknąć, ale w trakcie spokojnej jazdy nie trzeba obawiać się o brak kultury pracy. Jego świetnym dopełnieniem jest manual o precyzyjnych, krótkich przełożeniach oraz sprężyste zawieszenie, które dobrze wybiera nierówności na drodze. 

Ceny Peugeota 2008 z jednostką 1.2 PureTech zaczynają się od 85 600 PLN – to niezbyt wygórowana kwota za tak praktyczne i fajne w prowadzeniu auto.

Specyfikacja

  • Cena 103 900 PLN
  • Prędkość maksymalna 202 km/h
  • 0-100 km/h 9,7 sekundy
  • Silnik 1.2 PureTech
  • Moc 130 KM
  • Moment obrotowy 230 Nm
  • Średnie zużycie paliwa (wg producenta) 5,9 l/100 km

Werdykt
85

NASZYM ZDANIEM...

Nowy Peugeot 2008 nie kosztuje wiele, a potrafi naprawdę sporo. To sympatyczny, komfortowy samochód do miasta i w trasę.

Plusy

Oszczędny silnik. Sporo miejsca w bagażniku. Przykuwająca wzrok stylistyka.

Minusy

Dość mało miejsca z tyłu. Ubogie wyposażenie w podstawie.

Od dziewięciu lat redaktor naczelny Magazynu T3. Ekspert w dziedzinie nowych technologii. Częsty gość programów radiowych i telewizyjnych. Prowadzący konferencji technologicznych. Autor wydawnictw książkowych o grach oraz organizator koncertów. Pasjonat muzyki, kina i literatury.

Kliknij, by skomentować

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Nowy numer

Reklama

Może cię też zainteresować

Testy

Na treningu z najnowszymi słuchawkami od JBL i Under Armour.

Testy

Testujemy przenośnego siłacza z nowym układem ARM pod maską.

Moto

Firma planuje zmianę całego procesu produkcyjnego.

Testy

Testujemy telewizor, który odważnie wykracza poza swoje ramy.