Connect with us

Cześć, czego dzisiaj szukasz?

Moto

TEST: Audi RS6 Avant

Za kierownicą szybkiego, ale bezpiecznego kombi od Audi.

Kombi nie należą do czołówki najpopularniejszych „cywilnych” samochodów na tor wyścigowy – tutaj prym wiodą hot hatche i liftbacki. Nowiutkie Audi RS6 Avant zupełnie nic sobie z tego nie robi, kusząc genialnymi osiągami i przestronnym, praktycznym wnętrzem. 

Silnik RS6 Avanta to dość nietypowa jak na standardy marki konstrukcja – czterolitrowy ośmiocylindrowiec został uzupełniony 48-woltowym układem elektrycznym, działającym jako miękka hybryda. Łącznie napęd oferuje aż 600 KM mocy rozłożonej na obydwie osie. Samochód gna do przodu jak burza, natychmiast wkręcając się na wysokie obroty i zapewniając dużą plastyczność do wykonywania manewrów, a przy okazji brzmiąc jak marzenie. Całe szczęście, że RS6 Avant otrzymał wyprofilowane fotele sportowe, dzięki czemu mogłem wygodnie cieszyć się prędkością. 

W testowanej wersji RS Dynamic Plus maksymalna prędkość to aż 305 km/h, acz nie miałem okazji jej rozwinąć na torze. Zauważyłem natomiast, że nawet podczas szybkiej jazdy auto pozostaje doskonale sterowne i przyczepne. Silnik o takiej pojemności musi oczywiście odpowiednio dużo palić – przy szybkim, dynamicznym prowadzeniu to potrafiło wskoczyć powyżej 15 l/100 km, a przy codziennej jeździe kształtowało się w około 13 l „na setkę”. 

RS6 Avant jest przy tym niewymuszenie efektowny, zarówno z zewnątrz, jak i wewnątrz. Szeroki, mocno zarysowany przód ozdobiony został ekskluzywnym wzorem grilla, a czerwone, ceramiczne tarcze zacisków hamulcowych odznaczają się na tle czarnych felg. 

W środku mamy do czynienia z Alcantarą, skórą i błyszczącą czernią fortepianową. Do dyspozycji otrzymujemy dużo przestrzeni; praktyczny okazał się również bagażnik o pojemności 565 l. Ciekawym dodatkiem okazał się pakiet Air Quality, odświeżający powietrze w kabinie i maskujący przykre zapachy z zewnątrz. 

Kokpit RS6 Avanta jest w dużej mierze wirtualny: z jednej strony trochę żal mi było klasycznych zegarów, ale nie mogłem nie docenić tego, jak intuicyjny i czytelny był interfejs ekranu komputera pokładowego. Auto otrzymało także HUD i system multimedialny MMI Touch Response, jak również bogaty zestaw systemów asystujących: ostrzeżenie przy wysiadaniu, asystenta zmiany pasa ruchu, system rozpoznawania znaków drogowych oraz wiele innych dodatków. 

Za to wszystko przyjdzie nam zapłacić przynajmniej 596 200 PLN – drogo, ale za to z jaką klasą!

Specyfikacja

  • Cena 589 500 PLN
  • Prędkość maksymalna 305 km/h
  • 0-100 km/h 3,6 sekundy
  • Silnik 4.0 TFSI twin-turbo V8
  • Moc 600 KM
  • Moment obrotowy 800 Nm
  • Średnie zużycie paliwa (wg producenta) 12,9 l/100 km

Werdykt
85

NASZYM ZDANIEM...

RS6 Avant to udana próba pogodzenia dwóch światów – praktycznego kombi i budzącego emocje auta sportowego.

Plusy

Niesamowita dynamika jazdy. Luksusowe wykończenie. Komfortowa, przestronna kabina.

Minusy

Wysoka cena. Bardzo wysokie spalanie, nawet przy zastosowaniu miękkiej hybrydy.

Od dziewięciu lat redaktor naczelny Magazynu T3. Ekspert w dziedzinie nowych technologii. Częsty gość programów radiowych i telewizyjnych. Prowadzący konferencji technologicznych. Autor wydawnictw książkowych o grach oraz organizator koncertów. Pasjonat muzyki, kina i literatury.

Może cię też zainteresować

Moto

Zasiadamy za kierownicą elektrycznego samochodu o wielu obliczach.

Testy

OnePlus wraca do korzeni – oto średniak, który kusi niską ceną i bogatą specyfikacją.

Testy

Telewizor ze średniej półki, który obiecuje bardzo wiele – sprawdźmy, czy to nie tylko czcze obietnice.

Testy

Ekran 70 cali to za mało? Ten projektor umożliwi ci pójście o kilka wymiarów dalej.