Połącz się z nami

Moto

TEST: Audi RS6 Avant

Za kierownicą szybkiego, ale bezpiecznego kombi od Audi.

Kombi nie należą do czołówki najpopularniejszych „cywilnych” samochodów na tor wyścigowy – tutaj prym wiodą hot hatche i liftbacki. Nowiutkie Audi RS6 Avant zupełnie nic sobie z tego nie robi, kusząc genialnymi osiągami i przestronnym, praktycznym wnętrzem. 

Silnik RS6 Avanta to dość nietypowa jak na standardy marki konstrukcja – czterolitrowy ośmiocylindrowiec został uzupełniony 48-woltowym układem elektrycznym, działającym jako miękka hybryda. Łącznie napęd oferuje aż 600 KM mocy rozłożonej na obydwie osie. Samochód gna do przodu jak burza, natychmiast wkręcając się na wysokie obroty i zapewniając dużą plastyczność do wykonywania manewrów, a przy okazji brzmiąc jak marzenie. Całe szczęście, że RS6 Avant otrzymał wyprofilowane fotele sportowe, dzięki czemu mogłem wygodnie cieszyć się prędkością. 

W testowanej wersji RS Dynamic Plus maksymalna prędkość to aż 305 km/h, acz nie miałem okazji jej rozwinąć na torze. Zauważyłem natomiast, że nawet podczas szybkiej jazdy auto pozostaje doskonale sterowne i przyczepne. Silnik o takiej pojemności musi oczywiście odpowiednio dużo palić – przy szybkim, dynamicznym prowadzeniu to potrafiło wskoczyć powyżej 15 l/100 km, a przy codziennej jeździe kształtowało się w około 13 l „na setkę”. 

RS6 Avant jest przy tym niewymuszenie efektowny, zarówno z zewnątrz, jak i wewnątrz. Szeroki, mocno zarysowany przód ozdobiony został ekskluzywnym wzorem grilla, a czerwone, ceramiczne tarcze zacisków hamulcowych odznaczają się na tle czarnych felg. 

W środku mamy do czynienia z Alcantarą, skórą i błyszczącą czernią fortepianową. Do dyspozycji otrzymujemy dużo przestrzeni; praktyczny okazał się również bagażnik o pojemności 565 l. Ciekawym dodatkiem okazał się pakiet Air Quality, odświeżający powietrze w kabinie i maskujący przykre zapachy z zewnątrz. 

Kokpit RS6 Avanta jest w dużej mierze wirtualny: z jednej strony trochę żal mi było klasycznych zegarów, ale nie mogłem nie docenić tego, jak intuicyjny i czytelny był interfejs ekranu komputera pokładowego. Auto otrzymało także HUD i system multimedialny MMI Touch Response, jak również bogaty zestaw systemów asystujących: ostrzeżenie przy wysiadaniu, asystenta zmiany pasa ruchu, system rozpoznawania znaków drogowych oraz wiele innych dodatków. 

Za to wszystko przyjdzie nam zapłacić przynajmniej 596 200 PLN – drogo, ale za to z jaką klasą!

Specyfikacja

  • Cena 589 500 PLN
  • Prędkość maksymalna 305 km/h
  • 0-100 km/h 3,6 sekundy
  • Silnik 4.0 TFSI twin-turbo V8
  • Moc 600 KM
  • Moment obrotowy 800 Nm
  • Średnie zużycie paliwa (wg producenta) 12,9 l/100 km

Werdykt

85

NASZYM ZDANIEM...

RS6 Avant to udana próba pogodzenia dwóch światów – praktycznego kombi i budzącego emocje auta sportowego.

Plusy

Niesamowita dynamika jazdy. Luksusowe wykończenie. Komfortowa, przestronna kabina.

Minusy

Wysoka cena. Bardzo wysokie spalanie, nawet przy zastosowaniu miękkiej hybrydy.

Następne:

TEST: Mazda CX-30

Nie przegap:

TEST: Nissan Micra

Od dziewięciu lat redaktor naczelny Magazynu T3. Ekspert w dziedzinie nowych technologii. Częsty gość programów radiowych i telewizyjnych. Prowadzący konferencji technologicznych. Autor wydawnictw książkowych o grach oraz organizator koncertów. Pasjonat muzyki, kina i literatury.

Kliknij, by skomentować

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Popularne

Android Auto nareszcie dostępny w Polsce

Newsy

Hyundai prezentuje nową platformę dla aut elektrycznych

Newsy

TEST: TP-Link Deco S4

Testy

TEST: Google Nest Audio

Testy

Połącz
Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera i bądź na bieżąco!