Zespół odpowiedzialny za wtyczkę AdBlock Plus, która jak sama nazwa wskazuje, blokuje wyskakujące reklamy na stronach internetowych, stworzył niezależną przeglądarkę internetową dostępną na platformy iOS i Android.
Testy AdBlock Browser rozpoczęły się już w maju tego roku, ale dopiero teraz deweloperzy udostępnili swój produkt w sklepach Google Play i Apple App Store. Przeglądarka daje możliwość regulowania ilości i rodzaju reklam jakie do nas docierają podczas przeglądania stron internetowych. Takie działania nie tylko zmniejszają pobór danych przez operatora, ale również energii. Co ciekawe, opcja blokowania reklam ma zostać również zaimplementowana w najnowszej wersji natywnej przeglądarki Safari, która zostanie dostarczona wraz z systemem iOS 9. To, która z dwóch dostępnych opcji okaże się efektywniejsza, okaże się dopiero po oficjalnej premierze najnowszej iteracji mobilnego systemu Apple.
Jeśli chcecie wypróbować AdBlock Browser udajcie się już teraz do sklepu z aplikacjami Google lub Apple. Aplikacja jest darmowa.