Dla niektórych może się to wydawać niemożliwe, ale magazyn Playboy właśnie ogłosił koniec rozbieranych sesji zdjęciowych. Decyzja ta wejdzie w życie na początku przyszłego roku w ramach zmiany profilu pisma i próby pozyskania nowych czytelników.
Z informacji opublikowanych przez The New York Times wynika, iż Playboy ma stać się magazynem dla szerszego grona czytelników. Zdaniem wydawcy, publikowanie zdjęć nagich kobiet nie jest w dobrym tonie, w czasach kiedy każdy ma darmowy dostęp do pornografii.
Być może nie wszyscy o tym wiedzą, ale podobny zabieg Playboy zastosował jakiś czas temu na swojej oficjalnej stronie internetowej. Posunięcie to okazało się strzałem w dziesiątkę. W krótkim czasie z 4 milionów unikalnych użytkowników zrobiło się 16 milionów, a przeciętny wiek statystycznego użytkownika spadł z 47 do 30 lat.
Po zmianie szaty graficznej magazyn będzie publikował wywiady, artykuły, znacznie subtelniejsze sesje zdjęciowe, felietony pisane przez kobiety i walczył o uwagę dobrze zarabiającego dżentelmena. Pierwszy numer magazynu Playboy ukazał się w 1953 roku, a na jego okładce znalazła się sama Marilyn Monroe. Dzisiaj magazyn ten drukuje się w nakładzie 800 000 (wydanie USA) i jak podaje NYT przynosi wydawcy 3 miliony USD strat rocznie.