Już kilka tygodni po wprowadzeniu na rynek nowego 308, Peugeot powiększa swoją gamę o nową wersję nadwozia. Podobnie jak w przypadku hatchbacka 308, również kombi Peugeot 308 SW to całkowicie nowy samochód.
Zaprezentowany po raz pierwszy podczas Salonu Samochodowego w Genewie 2014 Peugeot 308 SW trafi najpierw na rynek francuski, a wiosną na rynki pozostałych krajów Europy.
Zespół stylistów z Peugeot stworzył duże, dynamiczne kombi o nisko wyprofilowanej, rasowej, sportowej sylwetce (długość – 4,58 m; wysokość – 1,47m). Przy objętości 610 dm3 według normy VDA-210, bagażnik nowego Peugeot 308 SW plasuje się w czołówce tego segmentu aut.
Podobnie jak hatchback, również nowy Peugeot 308 SW został zbudowany na nowej, modułowej platformie EMP2, dzięki której możliwe było zmniejszenie masy auta i zwiększenie jego zalet dynamicznych. W rezultacie nowy Peugeot 308 SW jest teraz o 140 kg lżejszy od swojego poprzednika. Wrażenia z jazdy są podobne jak w hatchbacku.
Benzynowe i wysokoprężne silniki Euro 6, dostępne już w momencie wprowadzenia na rynek, zapewniają temu modelowi wysokie osiągi. Wersja BlueHDi emituje 85 g CO2/km.
Produkowany w Sochaux nowy Peugeot 308 SW będzie wyposażony w jednostki napędowe wytwarzane we francuskich zakładach w Trémery i Douvrin.