BMW M konsekwentnie poszerza swój asortyment o niezwykle atrakcyjne modele specjalne również w 2023 roku. Nowe BMW M3 CS uosabia w jeszcze bardziej intensywnej formie motorsportowy charakter cieszących się dużą popularnością samochodów o wysokich osiągach z klasy średniej segmentu premium. Inteligentna lekka konstrukcja z wieloma komponentami z karbonu, czyli tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym, większa moc silnika, zmodyfikowany układ jezdny, ekskluzywne elementy stylistyczne i wyposażenie zestawione pod kątem wyczynowej jazdy na torze wyścigowym łączą się tutaj z funkcjonalnością i przydatnością do codziennego użytkowania, jakie oferuje BMW M3 Limuzyna. Dzięki temu nowe BMW M3 CS zyskuje niezależny charakter, dostarczając także na każdym kilometrze purystycznych i fascynujących wrażeń z jazdy w stylu M.
Koncepcja napędu nowego BMW M3 CS obejmuje 6-cylindrowy silnik rzędowy o mocy 405 kW (550 KM), 8-stopniową skrzynię M Steptronic oraz inteligentny napęd na wszystkie koła M xDrive. Taka konfiguracja umożliwia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,4 s oraz imponujące właściwości jezdne, którymi cieszyć się mogą jednocześnie cztery osoby.
Wyższa moc, niższa masa – taka formuła daje nowemu BMW M3 CS fascynujące właściwości jezdne i ekskluzywną charyzmę. Napęd zapewnia specjalnie zmodyfikowana wersja wysokoobrotowego 6-cylindrowego silnika rzędowego z technologią M TwinPower Turbo opracowanego do BMW M3 i BMW M4.
Silnik nowego BMW M3 CS jest konsekwentnie nastawiony na pracę z dużym obciążeniem i na maksymalne oddawanie mocy. Jego wysoki potencjał pozwolił na podniesienie mocy maksymalnej o 30 kW w porównaniu z jednostką napędową BMW M3 Competition Limuzyna z napędem M xDrive. Wyższa moc idzie tu w parze z nieograniczonymi właściwościami w zakresie wytrzymałości i trwałości, które uzyskano poprzez odpowiednie adaptacje technologii M TwinPower Turbo.
Moc silnika nowego BMW M3 CS przenoszona jest przez 8-stopniową skrzynię M Steptronic z Drivelogic obsługiwaną charakterystyczną dla M dźwignią biegów na konsoli środkowej oraz karbonowymi łopatkami na kierownicy. Przycisk Drivelogic w dźwigni biegów pozwala na zmianę charakterystyki zmiany biegów. Do wyboru jest ustawienie komfortowe, sportowe oraz zoptymalizowane do jazdy na torze wyścigowym.
Napęd na wszystkie koła M xDrive daje nowemu BMW M3 CS doskonałą trakcję i zwinność. Elektronicznie sterowane sprzęgło wielopłytkowe w przekładni rozdzielczej zapewnia stały i w pełni adaptacyjny rozdział napędu na przednie i tylne koła. Smarowanie sprzęgła wielopłytkowego umożliwia trwałą wydajność napędu na wszystkie koła nawet podczas agresywnej jazdy na torze. Układ M xDrive z przeniesieniem większej części napędu na tylną oś w połączeniu z aktywnym, również w pełni adaptacyjnym mechanizmem różnicowym M, zapewnia typowe dla M właściwości przyspieszania i dynamicznego pokonywania zakrętów.
Układ jezdny nowego BMW M3 CS jest precyzyjnie dostrojony do charakterystyki silnika, koncepcji pojazdu i jego rozkładu masy na osie. Również ustawienia dynamicznej kontroli stabilności DSC oraz trybu M Dynamic dostosowano w tym modelu do specjalnych wymagań dynamicznej jazdy na torze wyścigowym.