Początek lata to czas wzmożonych zakupów sprzętu sportowego i turystycznego. Wiele osób już teraz zaopatruje się w namioty, plecaki, śpiwory czy buty, które przydadzą się podczas lipcowo-sierpniowych wojaży. Naprzeciw ich oczekiwaniom wychodzą sklepy internetowe.
Jeżeli kupiło się już w internecie wyposażenie domu, komputer, aparat cyfrowy i opony do samochodu, to całodzienne przeglądanie najnowszych modeli butów trekkingowych w sklepie internetowym nie powinno budzić zdziwienia. Dla osób, których nie zadowala supermarketowa oferta, jest to nierzadko jedyny sposób na to, aby móc zamówić sprzęt dla bardziej wymagających amatorów i półprofesjonalistów w rozsądnej cenie.
Trzeba przyznać, że prezentowane e-sklepy zrobiły wiele, aby zatrzymać klientów na dłużej niż tylko jeden sezon. Dla internautów, którzy lubią wstrzymywać się z zakupem, poświęcając na wybór ekwipunku wiele dni czy tygodni, udostępniono praktyczne przechowalnie.
W ten sposób można dodać wymarzony sprzęt do koszyka już w zimie, aby następnie móc w każdej chwili wracać na stronę i porównać go z innymi produktami, finalizując zakup dopiero z początkiem lata lub gdy domowe fundusze na to pozwolą. I chociaż przechowalnie nie są w sklepach internetowych rzeczą nową, to akurat w tym przypadku nie pełnią one funkcji zbędnego dodatku.
Najlepsze sklepy cechowała nie tylko bogata oferta, ale również pełna gama obsługiwanych metod płatności i przejrzyste stawki za przesyłkę towaru. Szczególnie to ostatnie ma duże znaczenie np. w sytuacji, gdy kupuje się namiot lub plecak turystyczny, które do małych i poręcznych nie należą.
Wszystkie te wymogi spełnił sklep Sklep-Presto.pl (http://www.sklep-presto.pl), który zdobył w naszym zestawieniu maksymalną liczbę punktów. Oprawa graficzna serwisu jest przyjemna dla oka, a zarazem praktyczna i ułatwia poruszanie się po stronie. Dobre wrażenie robi również duża liczba oferowanych towarów oraz szybki dostęp do najważniejszych funkcji.
Jak oceniamy?
Każdy sklep mógł uzyskać łączny wynik 10 punktów za: wygląd i pierwsze wrażenie, funkcjonalność (obecność wyszukiwarki i recenzji internautów, możliwość sortowania produktów), łatwy dostęp do najważniejszych informacji (koszt dostawy, czas dostawy) oraz liczbę akceptowanych sposobów płatności (przelew, płatność przy odbiorze lub kartą).
Za obecność każdego z tych elementów przyznawaliśmy 1 punkt. Na plus zaliczaliśmy również szeroką ofertę towarów i obecność promocji. Najlepszy e-sklep powinien być ponadto intuicyjny w obsłudze i przyjazny dla różnych przeglądarek internetowych.