Pod wspólnym szyldem „hobby” wystąpiły sklepy z grami RPG, latającymi modelami, przyrządami dla malarzy i gadżetami dla miłośników zwierząt. Powstała w ten sposób mieszanka wybuchowa dała niespodziewany efekt: po raz pierwszy nagrodziliśmy najlepszy sklep maksymalną liczbą punktów!
Pod wspólnym szyldem \”hobby\” wystąpiły sklepy z grami RPG, latającymi modelami, przyrządami dla malarzy i gadżetami dla miłośników zwierząt. Powstała w ten sposób mieszanka wybuchowa dała niespodziewany efekt: po raz pierwszy nagrodziliśmy najlepszy sklep maksymalną liczbą punktów!
Tak dobra ocena nie pojawiła się bez przyczyny. Otóż jeszcze pod koniec zeszłego roku przeciętny sklep internetowy obsługiwał tylko jedną, góra dwie metody płatności: za pobraniem oraz przelewem.
Takie udogodnienia, jak ekspresowe transfery (np. mTransfer, Płacę z Inteligo), które idealnie trafiły w gusta polskich klientów, lub możliwość płacenia kartami kredytowymi, które z kolei nie zyskały takiej popularności, ale pozytywnie wpływają na wizerunek i wiarygodność sklepu, pozostawały jeszcze do niedawna w strefie marzeń.
Lecz od pewnego czasu ta sytuacja ulega zmianie. Za sprawą serwisów pośredniczących w płatnościach, takich jak np. Platnosci.pl, sklepy mają łatwiejszy dostęp do nowych funkcji. Dodanie obsługi kart płatniczych to teraz tylko krótka formalność, całą resztą zajmuje się wyspecjalizowana firma, pobierając oczywiście za to odpowiednią prowizję.
Jak więc widać, mimo tego że pozornie nic się nie dzieje, polskie sklepy internetowe nie stoją w miejscu. Może nie są to wielkie zmiany, ale liczymy na to, że za pół roku, przy okazji kolejnego podsumowania, e-sklepy znów zaskoczą swoich klientów nowymi dodatkami.
Wyjątkowe, bo wynikające z kompletu punktów, wyróżnienie trafiło tym razem do sklepu Replikator (http://www.replikator.pl), oferującego gry fabularne, planszowe, karciane i wszelkie inne dodatki służące do uprzyjemniania sobie czasu z dala od komputera. Serwis został wykonany w sposób przemyślany i przyjazny dla użytkownika, a liczba oferowanych towarów przyprawia o zawrót głowy. Polecamy!
Jak oceniamy?
Każdy sklep mógł uzyskać łączny wynik 10 punktów za: wygląd i pierwsze wrażenie, funkcjonalność (obecność wyszukiwarki i recenzji internautów, możliwość sortowania produktów), łatwy dostęp do najważniejszych informacji (koszt dostawy, czas dostawy) oraz liczbę akceptowanych sposobów płatności (przelew, płatność przy odbiorze lub kartą).
Za obecność każdego z tych elementów przyznawaliśmy 1 punkt. Na plus zaliczaliśmy również szeroką ofertę towarów i obecność promocji. Najlepszy e-sklep powinien być ponadto intuicyjny w obsłudze i przyjazny dla różnych przeglądarek internetowych.