Wejdź na stronę www i poczuj się jak klient prestiżowego sklepu meblowego ulokowanego przy najdroższym pasażu w mieście. Z tą różnicą, że w sieci wcale nie musi być drogo!
Nie ilość, a jakość – taka idea przyświeca z pewnością wielu polskim sklepom internetowym oferującym artykuły dla domu i wnętrz. Dzięki temu internauci kupujący ekskluzywne meble czy dodatki mogą się poczuć prawie jak w prawdziwym salonie.
Wirtualne sklepy tym się różnią od tradycyjnych, że nie muszą trzymać całego asortymentu na miejscu. Na meblach począwszy, aż na sprzęcie AGD skończywszy, każdy produkt ściągany jest z hurtowni czy producenta dopiero po złożeniu zamówienia. Mimo to trudno znaleźć w naszym najnowszym zestawieniu serwisy będące w stanie zapewnić odwiedzającym lekturę cenników na dobre kilka godzin.
A przecież akurat w tej branży klienci, którzy na co dzień trzymają opasły katalog IKEI pod poduszką, właśnie tego oczekują.
Nie można za to odmówić internetowym sklepom efektownego wykonania. Aż trzy pierwsze strony, które otrzymały najlepsze oceny, dostały po punkcie w kategorii \”wygląd i pierwsze wrażenie\”.
Na szczególną pochwałę zasługuje serwis BEDS.PL, będący żywym przykładem na to, jak bardzo można dostosować sklep do swoich potrzeb, bazując na gotowym oprogramowaniu.
Ten sam skrypt, z którego korzysta znaczna część konkurencji, co widać często już na pierwszy rzut oka, jest tutaj praktycznie nie do poznania.
Okazuje się więc, że nawet niszowe polskie sklepy internetowe mogą dostarczać miłych doznań. Wystarczy tylko mieć nadzieję, że z biegiem czasu zapełnią się one asortymentem, jak również bardziej obszernymi informacjami dla kupujących. Nadal bowiem jest co nadrabiać w stosunku do takich potęg jak np. Merlin.pl czy Komputronik.pl, czyli sklepów dopracowanych w każdym szczególe.
Suche punkty ujęte w tabeli nie oddadzą dobrze tej subtelnej różnicy, dlatego najlepiej sprawdzić ją w praktyce samemu.
Zasłużone wyróżnienie otrzymuje w tym miesiącu sklep z łóżkami drewnianymi BEDS.PL (http://www.beds.pl). Zdobyty komplet punktów zawdzięcza on w dużej mierze wykorzystaniu gotowego skryptu do obsługi e-sklepów i nadaniu mu efektownej, stylowej formy. W każdym innym sklepie tak częste wykorzystanie Flasha byłoby niepraktyczne, ale tutaj sprawdza się zadziwiająco dobrze. Tak właśnie powinien wyglądać ekskluzywny salon meblowy w internetowym wydaniu!
Jak oceniamy
Każdy sklep mógł uzyskać łączny wynik 10 punktów za: wygląd i pierwsze wrażenie, funkcjonalność (obecność wyszukiwarki i recenzji internautów, możliwość sortowania produktów), łatwy dostęp do najważniejszych informacji (koszt dostawy, czas dostawy) oraz liczbę akceptowanych sposobów płatności (przelew, płatność przy odbiorze lub kartą).
Za obecność każdego z tych elementów przyznawaliśmy 1 punkt. Na plus zaliczaliśmy również szeroką ofertę towarów i obecność promocji. Najlepszy e-sklep powinien być ponadto intuicyjny w obsłudze i przyjazny dla różnych przeglądarek internetowych.