SOCJAL
Do góry


Marketing w subtelnej odsłonie, czyli koniec nachalnej reklamy w Internecie

Najczęściej przyczyną blokowania reklam w internecie jest ich zbytni natłok.

Era nachalnej reklamy w Internecie bezpowrotnie przeminęła. Wyskakujące bannery, pojawiające się zewsząd linki i inne, mało subtelne formy marketingu są przez Internatów niemile widziane. Zwłaszcza polscy użytkownicy sieci są wyczuleni na nadmierną promocję marek, co widać w ilości instalowanych wtyczek blokujących reklamy w przeglądarce.

7 mln blokujących

Badania przeprowadzone przez spółkę OnAudience wykazały, że z różnych wtyczek blokujących reklamy korzysta w Polsce aż 38% wszystkich użytkowników Internetu. Jest to około 7 mln osób, co daje Polsce pierwsze miejsce na świecie pod tym względem. Polacy nie lubią reklam ze względu na ich nachalność, krzykliwość i brak przekazywania przez nie informacji, które mogłyby być przydatne dla odbiorcy. Z tego powodu reklamy blokowane są podczas odsłaniania aż na 42% stron internetowych (źródło: http://magazynt3.pl/mlodzi-gniewni-blokujacy/). Wynik ten może być jeszcze bardziej problematyczny dla wielu marek ze względu na fakt, że największy odsetek spośród Polaków blokujących reklamy w Internecie stanowią osoby młode, które są grupą docelową wielu marek stawiających na szybki, krzykliwy i wyrazisty przekaz.

Najczęściej przyczyną blokowania reklam w Internecie jest ich zbytni natłok, który prowadzi do tak zwanej „ślepoty banerowej”. Internauta, zarzucony kilkudziesięcioma wyskakującymi okienkami, nie interesuje się treścią żadnego z nich, skupiając się jedynie na ich wyłączaniu. Marketing internetowy kierowany do grupy osób blokująych nachalną reklamę powinien zatem opierać się o zupełnie inne kanały komunikacyjne.

Blogi, social media, content marketing

Znacznie lepsze efekty kampanii marketingowych w Internecie daje prowadzenie blogów, profili w mediach społecznościowych i opieranie się na content marketingu. Dzięki agencjom takim jak Internetum, którą prowadzi William Holeksa, można skorzystać z usługi prowadzenia kampanii w mediach społecznościowych czy tworzenia interesującego dla odbiorców contentu. Na stronie https://www.internetum.com/marketing/ można zapoznać się z korzyściami płynącymi z różnych form komunikowania wartości marki w Internecie oraz zwiększania tym samym rozpoznawalności brandu. Agencja prowadzi działania oparte o przemyślaną i skonsultowaną z klientem strategię, co gwarnatuje łatwą mierzalność ich efektów. Z pewnością jest to marketing skuteczniejszy niż nachalne banery i wyskakujące w przeglądarce okna, blokowane przez wielu polskich internautów.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Więcej w Publikacje

  • Wywiad: Neena

    Neena ma dopiero 19 lat, ale jej dojrzałe teksty i niebanalny głos zdążyły już zachwycić słuchaczy.

    Agnieszka Stradecka06/03/2019
  • Wywiad: Elize Ryd (Amaranthe)

    Szybkie tempo, miks cięższych brzmień z klawiszami oraz agresywnych wokaliz z czystymi. W przypadku Amaranthe te ostatnie są zasługą Elize...

    Marcin Kubicki28/02/2019
  • Wywiad: Hope

    „Nie dostaliśmy żadnej negatywnej opinii”

    Marcin Kubicki22/02/2019
  • Wywiad: David Zwolan (Spitfish)

    Spitfish jest mroczną fanaberią pełną symboliki, zamkniętą w ramy melodyjnego rocka.

    Marcin Kubicki01/02/2019
  • Face ID – czym jest i w jakich telefonach można go znaleźć?

    Najwięksi producenci smartfonów coraz chętniej wykorzystują w swoich urządzeniach funkcję rozpoznawania twarzy.

    Agnieszka Ryglewicz25/01/2019