SOCJAL
Do góry


Koenigsegg buduje hybrydowe superauto

Samochód ma być neutralny pod względem emisji CO2.

Czy superauta mogą być przyjazne dla środowiska? Coraz więcej producentów stwierdza, że tak. Do tego grona dołączył także szwedzki Koenigsegg, który ogłosił, że pracuje nad stworzeniem w pełni neutralnego pod względem emisyjnym hybrydowego samochodu sportowego.

W przeciwieństwie do wielu konkurentów Koenigsegg zdecydował się na zaprojektowanie auta hybrydowego, a nie pełnego „elektryka”. Samochód otrzyma dość niewielką baterię i jednostkę spalinową wyposażoną w specjalnie zaprojektowany układ rozrządu FreeValve. Zamiast standardowego wału będzie on wyposażony w szereg hydrauliczno-pneumatycznych siłowników precyzyjnie sterujących każdym zaworem cylindra podczas pracy silnika.

W praktyce oznacza to, że do startu auto nie będzie wymagało benzyny czy oleju napędowego, ale innego, mniej emisyjnego paliwa – jako przykład podany został czysty etanol. Założyciel marki podkreśla, że celem Koenigsegg jest udowodnienie, że można wyprodukować bezemisyjny silnik spalinowy. Poza aspektem środowiskowym auto ma usatysfakcjonować miłośników szybkiej jazdy i sportowego designu. Samochód trafi do sprzedaży najwcześniej w przyszłym roku i będzie kosztował okrągły milion euro.

Koenigsegg to firma zajmująca się seryjną produkcją aut sportowych, chociaż jej roczną produkcję należy liczyć w dziesiątkach, a nie dziesiątkach tysięcy egzemplarzy. W jej ofercie znajdują się takie modele, jak najszybszy fabryczny samochód świata One:1, zasilany etanolem CCXR Edition czy hybryda Koenigsegg Regera. Ten ostatni jest jednak znacznie droższy od obecnie opracowywanego modelu i nie tak przyjazny dla środowiska pod względem emisji dwutlenku węgla.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Więcej w Newsy