Przyciągnąłeś już internautę do swojej strony fanów na Facebooku? Nie zostaną jej fanami bez powodu.
Najważniejsze to przygotowanie odpowiedniej strony, którą zobaczy odwiedzający fanpage internauta (tzw. landing page). Powinna ona w ciągu kilku sekund przekonać go do zostania fanem strony. Możemy przedstawić internaucie jakąś korzyść lub w interesujący sposób zwrócić jego uwagę na przycisk „Lubię to”.
Jak dodać zakładkę do strony fanów?
Aby stworzyć landing page najlepiej dołączyć do fanpage’a aplikację Static FBML (Statyczny FBML). Przechodzimy do strony którą administrujemy i klikamy „Edytuj element strona” pod logo. Wybieramy „Przeglądaj dalej” w zakładce „Więcej aplikacji”. Wyszukujemy aplikację o nazwie Statyczny FBML lub Static FBML i przechodzimy do jej profilu.
Pod jej logo klikamy „Dodaj do mojej strony”. Wracamy do edycji naszego fanpage’a. Na liście aplikacji pojawi się element o nazwie FBML. Klikamy „Edytuj” i podajemy tytuł zakładki oraz kod FBML jaki ma zawierać zakładka. Najłatwiej przygotować grafikę o szerokości 520 pikseli, wstawić ją na własny serwer i dodać do strony za pomocą kodu {html}{/html}. Zapisujemy kod i w ustawieniach tablicy wybieramy jako domyślną etykietę dla pozostałych użytkowników nową kartę.
To rozwiązanie ani nie wykorzystuje w pełni potencjału FBML-a, ani nie jest najpiękniejsze, ale pozwala w kilka minut stworzyć landing page.
Wykorzystaj avatar do personalizacji
Na Facebooku nie da się spersonalizować wyglądu strony. Jedyne co mamy do dyspozycji, to graficzny avatar o wymiarach 200×600 pikseli. Wykorzystaj go w pełni, aby pokazać, że twoja marka jest najważniejsza na tym fanpage’u i wyróżnij się na tle innych, identycznych stron.
Nawet jeśli twój avatar jest węższy niż 200 pikseli, zostaw po bokach białe pole lub uzupełnij grafikę ramką. W przeciwnym wypadku Facebook przeskaluje obrazek, przez co straci na jakości.
Jako że Facebook rzadko zmienia szablon, a jeśli to robi, to administratorzy stron są o tym ostrzegani, to można zintegrować avatar z resztą strony. Ciekawym rozwiązaniem jest nakierowanie internauty na znajdujący się pod avatarem odnośnik pozwalający użytkownikom polecić fanpage własnym znajomym. Niestety jedyny sposób aby to zrobić to dodanie do avatara z tekstem zapisanym jako fragment obrazka.
Pokaż fanpage w Google
Nie zapomnij o pokazaniu fanpage’a w wyszukiwarkach. Możesz pozycjonować fanpage tak jak każdą inną witrynę! Aby pojawiła się w Google przejdź do edycji strony i w zakładce „Ustawienia” kliknij „Edytuj”. Pole „Ograniczenia krajowe” musi pozostać puste – usuń wszystkie kraje, jakie się tam znajdują. Strona powinna być dostępna dla osób w każdym wieku, a widoczność musi być ustawiona na „Opublikowane (publicznie widoczne)”.
Zmień adres fanpage’a
W pozycjonowaniu pomoże zmiana adresu profilu z domyślnego, zawierającego liczbowe ID profilu, na dowolnie wybrany ciąg znaków. Jeśli nasza strona ma co najmniej 25 fanów, możemy przejść do strony http://facebook.com/username i ustalić adres składający się z liter. Uwaga! Przydzielonego adresu nie będzie już można zmienić! Więcej informacji: http://www.facebook.com/help/?page=899.
Przedstawione sposoby to tylko podstawowe informacje pokazujące, że z pozoru prosty fanpage na Facebooku może stać się całkiem popularnym miejscem, o ile tylko zastosujemy kilka nieszablonowych sztuczek. A może chcesz podzielić się własnymi sposobami na poprawienie skuteczności fanpage’a?