Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (OFT) zakończył śledztwo dotyczące brytyjskiego Groupona. Okazuje się, że firma proponująca klientom codzienne okazje dopuściła się złamania kilku praw konsumenckich.
Głównymi zarzutami wobec Groupona jest naruszenie przepisów odnoszących się do cen, reklamy, refundacji i nieuczciwych warunków.
Groupon jednak zobowiązał się do wprowadzenia kilku zmian, w celu zapewnienia, ze spełnia wszystkie wytyczne nałożone mu przez prawo.
?Nawarzyłeś piwa, to je teraz wypij?
Zmiany, które ma wprowadzić firma dotyczą głównie warunków korzystania z usług. Mają one zapewnić jasne oraz klarowne informacje odnośnie cen oraz wyjaśnienie wszelkich ograniczeń każdej transakcji przed zakupem.
Wymaga się także, żeby każda firma oferująca swoje usługi w witrynie Groupona była w stanie je wypełnić. Tyczy się to przede wszystkim małych firm, które to z powodu zarówno swojej nieroztropności, jak i z winy Groupona, nie były w stanie wywiązać się z zawartej umowy.
Groupon nie wydaje się być skruszonym z powodu problemów jednakże wypowiedział się na ten temat szef brytyjskiego oddziału firmy.
Jest mi bardzo przykro za wszystkie skargi, jednak zdecydowana większość klientów jest zadowolona z naszych usług. Mamy nadzieję, że już niedługo będzie tak w 100%.
-Tobias Tschötsch, Groupon