Jeśli jesteś jedną z tych osób, które nie robią kopii zapasowej na swoim komputerze to albo jesteś niezwykle odważną osobą, albo nie masz za grosz wyobraźni. Technologia jak każdy z nas wie bywa zawodna i chyba nikt nie chciałby znaleźć się w sytuacji, kiedy jego jedyny dysk ze zdjęciami, pliki do pracy lub skanami dokumentów pada na polu walki. Straty i stres z tym związany są ogromne, dlatego ZAWSZE powinniśmy robić kopie zapasowe. Oczywiście dla wielu z nas jest to raczej nudny obowiązek, który pochłania sporo czasu i właśnie dlatego Google postanowiło nam w tym pomóc.
Już wkrótce Google Drive zyska możliwość tworzenia kopii zapasowej wybranych folderów na naszym komputerze lub całego systemu, jeśli dysponujemy wystarczająco pojemną chmurą. Nowe narzędzie o nazwie Backup and Sync będzie współpracowało zarówno z pecetami jak i komputerami Apple. Znajdziemy tu również integrację z usługą Google Photos. Do tej pory użytkownicy Google Drive mogli dodawać pliki do jednego folderu zsynchronizowanego z chmurą. Nowe rozwiązanie umożliwiać będzie wybieranie konkretnych folderów na naszym komputerze, które zostaną dodane do chmury. Z pozoru nic się dla nas nie zmieni, ale po wykonaniu tej czynności nasze pliki będą stale synchronizowane i uaktualniane w Google Drive.
Problemem może się jednak w tym wypadku okazać pojemność naszego wirtualnego dysku. Wykupienie 100 GB kosztuje w tej chwili 8,99 PLN/miesiąc, co nie jest szczególnie wygórowana ceną, ale jeśli będziemy chcieli skopiować cały system to będziemy zmuszeni wykupić droższy pakiet (1 TB za 47 PLN). Warto również pamiętać, że jeśli będziemy podłączeni do internetu mobilnego to znacznie wzrośnie nam zużycie z uwagi na ciągły proces aktualizowania plików w chmurze.