Facebook po raz kolejny próbuje przebić się na rynek sprzętu elektronicznego pod własną marką. Najnowszy raport wskazuje, że gigant social media chce stworzyć własny inteligentny zegarek, ściśle powiązany z oferowanymi przez niego usługami.
Informacja o smartwatchu z logiem Facebooka trafiła w weekend na portal The Information. Według niej kilka niezależnych źródeł powiązanych z serwisem społecznościowym potwierdziło, że projekt znajduje się właśnie w fazie dopracowywania prototypu.
Zegarek ma być ściśle połączony z usługami oferowanymi przez Facebooka, w tym WhatsAppem. Ponadto zostanie on wyposażony we wszystkie funkcje fitnessowo-zdrowotne, jakie przeważnie oferuje tego typu sprzęt – śledzenie aktywności, liczenie kroków czy monitoring parametrów zdrowotnych. Będzie on najprawdopodobniej działał na Wear OS, a o stały dostęp do sieci zadba połączenie komórkowe. Raport nie podaje więcej szczegółów na temat projektu, chociaż wskazuje on, że pierwsza generacja smartwatcha może wejść na rynek już w przyszłym roku, a druga – w 2023 r..
To nie pierwszy sprzęt sygnowany logiem Facebooka – serwis społecznościowy ma na koncie ekrany smart home z serii Portal, a już wkrótce do sprzedaży trafią inteligentne okulary stworzone we współpracy z Ray-Banem. Serwis społecznościowy zarządza także marką produkującą rozwiązania VR Oculus, jak również planuje wejść na rynek AR za pośrednictwem Projektu Aria.