Facebook niespodziewanie postanowił wycofać się z rynku zakupów grupowych i zamyka projekt Facebook Deals, który jesienią miał być dostępny także dla polskich użytkowników.
Facebook po czteromiesięcznych testach postanowił zamknąć usługę Deals. Przedstawiciele portalu zapewniają jednak, że podczas testu zdobyli wiele informacji, które będą planowali wykorzystać przy opracowywaniu kolejnych usług dla lokalnych przedsiębiorców.
Przypomnijmy, że w ramach Facebook Deals istniała możliwość stworzenia kilku rodzajów ofert. Usługodawca mógł zaproponować użytkownikom pojedynczą zniżkę (np. 20% zniżki na wybrany produkt). Chcąc dotrzeć do stałych klientów mógł stworzyć promocję, która polega na nagrodzeniu tych, którzy określoną ilość razy zameldowali się w danym miejscu poprzez Facebook Places. Kolejną możliwością to promocja w formie zakupów grupowych określająca ilość osób, która musi jednocześnie skorzystać z oferty, aby była ona dostępna.
Facebook nie rezygnuje natomiast z mobilnej wersji usługi – Check-in Deals