Na początku marca 2008 roku IIF Seed Fund zainwestował w projekt wertykalnej wyszukiwarki motoryzacyjnej. Wroom.pl to wyszukiwarka dająca możliwość znalezienia w jednym miejscu ogłoszeń motoryzacyjnych liderów tego rynku w Polsce i Europie, z funkcjonalnością intuicyjnego wyszukiwania typu Google.
Docelowo Wroom.pl (www.wroom.pl) będzie multi-wyszukiwarką i
multi-porównywarką motoryzacyjną, nie tylko ogłoszeń, ale także usług
motoryzacyjnych, części, opon czy akcesoriów.
Wroom.pl prezentuje ogłoszenia z zagranicznych serwisów, przetłumaczone na
język polski, z ceną przeliczoną na złotówki, a także oferuje możliwość
sprawdzenia średnich cen samochodów na wykresie ukazującym się
automatycznie nad każdym wynikiem wyszukiwania. Niedługo będzie można
także sprawdzić dokładne dane techniczne marek i modeli samochodów z
całego świata produkowanych na przestrzeni lat. Dodane zostaną także
motocykle, ciężarówki i inne pojazdy.
Zaletą rozwiązania proponowanego przez Wroom jest znaczna oszczędność
czasu i łatwość w znajdowaniu ogłoszeń.
\”Chcemy, aby Wroom był wyszukiwarką, z której będą korzystać użytkownicy
i fani motoryzacji w całej Europie, mamy plany ekspansji na inne kraje
jeszcze w 2008 roku, to pierwszy taki projekt na świecie. Nie możemy
ujawnić dokładnych kwot, ale inwestycja IIF w naszą wertykalną
wyszukiwarkę jest najwyższą znaną nam, w tego typu startup. Umożliwi nam
ona dynamiczny rozwój i międzynarodową ekspansję – podbój zagranicznych
rynków motoryzacyjnych\” – mówi Piotr Oblicki, Prezes zarządu Wrooma.
\”Wroom będzie także jedynym medium raportującym w pełni przekrojowo rynek
pojazdów używanych w naszym kraju.\”
Inwestycja IIF w projekt WROOM.PL doskonale wpisuje się w misję
kształtowania szeroko rozumianej sfery e-commerce w kierunku oferty
bardziej przyjaznej konsumentowi. Zespół IIF wierzy, że użytkownikom
Internetu trzeba ułatwiać korzystanie z serwisów, czynić je szybszymi i
bardziej przyjaznymi.