Już po niespełna 3 tygodniach od światowej premiery Windows 7, udział odsłon dokonanych za pośrednictwem tego systemu operacyjnego w wybranych krajach europejskich wyniósł 2,69 proc. – wynika z badania przeprowadzonego przez agencję badawczą Gemius przy użyciu narzędzia analitycznego gemiusTraffic. Vista do osiągnięcia takiego wyniku potrzebowała 26 tygodni, czyli czasu dziesięciokrotnie dłuższego.
Badaniem objęto internautów z takich krajów jak: Austria, Bośnia i Hercegowina, Bułgaria, Białoruś, Chorwacja, Czechy, Dania, Estonia, Litwa, Łotwa, Polska, Rumunia, Rosja, Słowenia, Słowacja, Ukraina, Węgry.
Obecnie udział odsłon na badanych rynkach w przypadku Windows XP wynosi 75,61 proc., na drugim miejscu jest Windows Vista (19,25 proc.). Wśród krajów objętych badaniem, najnowsze dziecko Microsoftu największą popularnością cieszy się na Słowenii, gdzie udział odsłon z tego systemu wynosi obecnie 4,66 proc., natomiast najmniej entuzjazmu wykazali Polacy (zaledwie 2 proc.).
Dane dotyczące zasięgu systemów operacyjnych i przeglądarek są publikowane bezpłatnie w serwisach gemiusRanking dla poszczególnych krajów. Dane pochodzą z projektu badawczego typu site-centric – gemiusTraffic. Badanie gemiusTraffic dostarcza informacji o zachowaniach internautów na witrynach internetowych oraz stosowanych przez nich rozwiązaniach technicznych. Dane gromadzone są dzięki skryptom zliczającym, umieszczonym w kodzie stron podłączonych do badania.
Jeszcze przed premierą Windows 7 analitycy IDC wskazywali, że nowy system Microsoft ma szanse odmienić nie tylko rynek IT, ale będzie miał także znaczący wpływ na gospodarkę światową, w tym także państw Unii Europejskiej. Według raportu zleconego przez Microsoft do końca 2010 roku ponad 1,5 miliona pracowników europejskiej branży informatycznej będzie pracować na systemie operacyjnym Windows 7. Stanowi to
18 proc. wszystkich zatrudnionych w branży IT w strefie ekonomicznej Unii Europejskiej.
Obecnie w firmach europejskich dominuje Windows XP. Jak zapowiadają analitycy
i obserwatorzy rynku w przypadku gdy Windows 7 odniesie sukces na rynku konsumenckim będzie to miało przełożenie na popularyzację nowe produktu Microsoft w biznesie.
Źródło: http://www.gemius.pl/