Weblin, platforma społeczna firmy zweitgeist z Hamburga, przekroczyła już magiczną liczbę miliona użytkowników i cieszy się coraz większą popularnością. Liczba nowych użytkowników wzrasta od pewnego czasu o sześciocyfrowe wartości każdego miesiąca i rośnie dalej.
Weblin to technologia firmy zweitgeist GmbH umożliwiająca innowacyjne formy komunikacji.
Każdy użytkownik jest widoczny na aktualnie odwiedzanej stronie jako jego wirtualne Alter Ego,
czyli jego awatar weblin, i może widzieć innych, którzy w tam czasie przebywają na tej stronie.
Weblin to do tej pory najprostsza forma przeżywania internetu jako wirtualnego świata. Jedno
kliknięcie wystarczy, aby rozpocząć rozmowę z innym awatarem. Weblin funkcjonuje na
wszystkich stronach sieci, także na Myspace, MSN, Google, Ebay i Wer-kennt-wen.de – i w ten
sposób łączy ludzi o tych samych upodobaniach, zainteresowaniach i potrzebach.
Użytkownicy weblina są nadzwyczaj aktywni, miesięcznie serfują, czatują
albo flirtują przez ponad 30 godzin na różnych stronach internetowych. Ulubione strony weblinów
to Social Networks takie jak facebook, friedster, hi5, orkut, yahoo i videoportal YouTube. Do najbardziej ulubionych
funkcji należą także prezenty. Nie ważne czy otrzymane, czy też darowane. Ulubione animacje weblina to bieganie,
kiwanie głową oraz taniec.
Większość weblinów to europejczycy, około 50 procent wszystkich internetowych awatarów
pochodzi z krajów, takich jak Niemcy, Francja, Włochy albo Hiszpania. Także w USA weblin staje
się coraz bardziej popularny, a liczba nowych weblinów wzrasta tam z miesiąca na miesiąc o 250
procent. Podstawą sukcesu jest fakt, że weblin to pierwsza interaktywna forma
komunikacji tego rodzaju – i to już od ponad roku. Długoletnie doświadczenie teamu oraz
pozytywny rezonans medialny przyczyniły się to tego, że weblin zaliczany
jest do zwycięzców AO Global 250. AO Global 250 wybierają co roku najlepsze i najważniejsze
firmy branży medialnej i komunikacyjnej.