Google wprowadza Symulator stawek (Bid Simulator), kolejne narzędzie pozwalające użytkownikom programu reklamowego AdWords na efektywniejsze zaplanowanie kampanii reklamowej w internecie.
Głównym zadaniem Symulatora stawek jest ocena korelacji między licytacjami, ruchem na stronie oraz ogólnymi kosztami kampanii prowadzonymi przez klientów. W prosty sposób pozwoli użytkownikom na przeprowadzenie symulacji kosztów oraz liczby wyświetleń i kliknięć dla zaproponowanych stawek na konkretne słowa kluczowe.
Symulator stawek jest kolejnym narzędziem, obok Google Insights for Search oraz Narzędzia propozycji słów kluczowych, pozwalającym na efektywniejsze zaplanowanie kampanii AdWords. Wprowadzone w zeszłym roku Google Insights for Search dostarcza reklamodawcom użytecznych informacji na temat popularności zapytań, dając możliwość poznania trendów panujących wśród internautów, natomiast Narzędzie propozycji słów kluczowych podaje po wpisaniu wybranego słowa kluczowego powiązane z nim hasła, średni wskaźnik CPC, jak i liczbę zapytań w ciągu ostatniego miesiąca, pozwalając dobrać odpowiednie hasła do własnej kampanii.
Na podstawie analizy statystyk z siedmiu ostatnich dni, Symulator obliczy liczbę wyświetleń reklamy dla wybranej maksymalnej stawki CPC, potencjalną liczbę kliknięć w reklamę oraz koszt jednego kliknięcia. Funkcja ta umożliwia reklamodawcom podejmowanie korzystniejszych, bardziej świadomych decyzji dotyczących prowadzonych kampanii reklamowych.
Mamy nadzieję, że dzięki wprowadzonemu narzędziu znacznie ułatwimy reklamodawcom określenie związku pomiędzy stawkami na słowa kluczowe a wynikami kampanii reklamowej. Symulator pozwala sprawdzić, co mogłoby się stać, gdyby wyznaczyli inne stawki dla wybranych słów kluczowych. Tym samym pomaga ustalić, jak zwiększyć ruch na stronie internetowej bez nadmiernych kosztów oraz określić, które słowa wymagają zmiany stawek”, powiedział Janusz Moneta, Country Marketing Manager CEE w Google.
Symulator stawek dostępny jest po przejściu na zakładkę „Słowa kluczowe” w nowym interfejsie konta AdWords.
Aby dokonać symulacji należy kliknąć na ikonkę narzędzia widoczną przy stawce Maks. CPC przy wybranym słowie kluczowym.