Usługa pozwalająca na śledzenie w Gadu-Gadu statusu zamówionej na Allegro paczki rozszerza się o nowych partnerów. Do grona przewoźników współpracujących z serwisem Allegro dołączyła Siódemka i Poczta Polska.
Od stycznia tego roku użytkownicy serwisu Allegro mają możliwość śledzenia swoich przesyłek przez Gadu-Gadu. Projekt wspierają najwięksi na rynku przewoźnicy czyli Ruch, UPS, DHL, GLS oraz InPost. Siódemka oraz Poczta Polska to kolejne firmy przewozowe, których przesyłki będzie można w ten sposób zlokalizować.
Każdy użytkownik, który spodziewa się przesyłki dostarczanej przez jedną z wymienionych firm ma możliwość monitorowania statusu swojej przesyłki poprzez komunikator GG. Wystarczy dodać do listy kontaktów w GG bota Allegro o numerze 600. Mając taki kontakt w każdej chwili możemy zapytać o miejsce, w którym znajduje się nasza przesyłka. W tym celu należy wpisać w specjalne okno komunikatora pod nazwą Bot Allegro 600 słowa „paczka” oraz nazwę operatora i numer przesyłki (na przykład „paczka DHL 112233445566”). W informacji zwrotnej otrzymamy dane o aktualnym statusie paczki.
Użytkownicy Allegro mają również możliwość otrzymywania poprzez Gadu Gadu automatycznych powiadomień o każdej zmianie statusu paczki. Aby móc korzystać z takiego rozwiązania wystarczy aktywować swój numeru GG na koncie w Allegro. Kolejnym krokiem jest zaznaczenie w zakładce Moje konto > Ustawienia > Powiadomienia > Gadu-Gadu opcji „Powiadomienia o statusie przesyłki”. W ten sposób Użytkownik będzie informowany o bieżącym kluczowym statusie paczki automatycznie. Informacja będzie przekazywana od momentu wpisania przez Sprzedającego numeru przesyłki na karcie płatności do momentu dostarczenia przesyłki do odbiorcy.