Serwis ma ułatwić osobom prywatnym korzystanie z usług kurierskich, a firmom – przede wszystkim małym i średnim sklepom internetowym – pomóc w obniżeniu kosztów wysyłki towaru do klienta. W ten sposób serwis chce wesprzeć rozwój polskiego sektora e-commerce.
Głównym atutem serwisu mają być wyjątkowo niskie ceny usług oraz ich szeroka paleta. Przykładowo całkowity koszt wysłania paczki do 3 kg to 14,5 zł netto (17,69 zł z VAT). Oznacza to, że – jak obiecują twórcy serwisu – wysokiej jakości usługę kurierską otrzymujemy w cenie zbliżonej do usług Poczty Polskiej.
Furgonetka.pl nie wymaga od użytkowników podpisania umowy, wystarczy zarejestrować się w serwisie.
„Naszym celem było stworzenie serwisu, który łączy w sobie zarówno niską cenę usługi, jak i łatwość korzystania – czyli to, co dla Klienta jest najważniejsze – mówi Piotr Szymczak, Product Manager Swistak.pl Sp. z o.o. W tym momencie serwis oparty jest na usługach firmy kurierskiej DPD, ale chcemy systematycznie poszerzać listę naszych kontrahentów.”
W celu kolejnego obniżenia cen usług twórcy serwisu planują zintegrować go z innymi witrynami, aby dotrzeć do jak najszerszej grupy potencjalnych klientów.